Alla inlägg under januari 2010

Av Malin - 24 januari 2010 12:12

Vi åkte till Skövde för att se på bio.

Två timmar i biomörkret. Slutscenerna började, filmens upplösning. Plötsligt blev det alldeles svart på filmduken, ljudet rullade.

Ett nytt grepp inom filmbranschen tänkte jag. Men, bilden kom aldrig tillbaka. Ljudet stängdes av, salongen tändes upp och en vaktmästare med en skruvmejsel kom in. Lampan till projektorn hade gått sönder.

Vi väntade 20 minuter tills vi fick domen. Det skulle inte gå att laga. Vi blev snuvade på kofekten, missade slutet och fick resa hemåt.

Så, nu kan jag säga att jag nästan sett Snabba cash.


Förutom detta har jag i veckan blivit faster till en ursöt liten grabb.

Jag väntar med spänning på att få klämma lite på honom.

Av Malin - 10 januari 2010 17:46

Jul- och nyårsledigheten är slut. Mjukstartade jobbet den här veckan med en ledig onsdag. Jag fick mersmak och känner spontant att fyradagarsvecka är grejen.

En enorm skillnad att få vara ledig en dag mitt i veckan. Jag har febrilt letat efter fler fyradagarsveckor i almanackan. Hittar inget förrän i påsk.

Ovido - Quiz & Flashcards