Alla inlägg under november 2009

Av Malin - 22 november 2009 19:38

Söndagar är uträttardagar och pysseldagar här hemma.

Storhandel, köttgrytekok, hårklippning, julgodisbak med vännen K och sortering av papper hanns med under dagen. En bra söndag med andra ord.

Av Malin - 13 november 2009 20:34

Efter 0,5 milliliter Pandemrix i höger överarm konstaterar jag tumor, rubor, dolor, calor och functio laesa (svullnad, rodnad, smärta, värme och funktionsnedsättning). Kardinaltecknen på inflammation.

Mer än så tycks det inte bli, så här långt.
Vaccinets nytta och eventuella biverkningar har flitigt diskuterats på stan de senaste veckorna. Kanske för att smittan nu kommit till stan. Alla känner någon som ligger hemma med symtom.
Själv har jag en avslappnad inställning till det hela. Kanske blir jag smittad, kanske inte.


Nu ska jag njuta av helgen om mitt besök som kommer imorrn.

Av Malin - 6 november 2009 16:54

Snöflingorna som dalade ner i veckan bättrade på julstämningen. Jag längtar till advent och stjärnorna i fönstren. Ikväll ska jag börja fila på julklappar och äta mandariner. Kanske leta fram lite recept på julgodis till och med.
Att det regnar alldeles förfärligt ute ser jag knappt för mörkret.

Av Malin - 3 november 2009 18:59

Styrketräning är trist.

Och som tack för slitet, ja, då dyker träningsvärken upp. Låren vill helst bara ligga stilla i soffan och det är en pina att gå upp och ned för trappan.
Imorgon är det en annan muskelgrupp som står på träningsschemat. Två timmars julsångsövning ger god träning för stämbanden.

Av Malin - 1 november 2009 21:23

Idag har jag styrketränat. Jag inser redan nu att mina ben kommer att anta ett mer geléliknande tillstånd imorgon. Attans, jag som ska jobba hårt imorrn.

Ovido - Quiz & Flashcards