Alla inlägg under augusti 2008

Av Malin - 26 augusti 2008 20:20

Idag när vi kom hem stod en cementblandare på uppfarten. Jag som är lite av en skvallertant var genast tvungen att kontrollera vad detta nu var för något. Jag sökte spår men hittade inget förrän jag gick ut på vägen. Där ser jag att vårt hus håller på att få en ansiktslyftning. Där putsen tidigare varit dålig ligger nu nytt och fint. Spännande blir det nu att se när detta ska målas. Måste allt målas om? Kommer våra relativt nytvättade fönster bli gråspräckliga?
Återstår att se.

Av Malin - 22 augusti 2008 22:28

I Beijing börjar natten övergå till dag. Någonstans i en säng på olympisk mark snarkar lillebror och memorerar banan i sömnen. Kanske drömmer han om en medalj, att få stå på prispallen. Kanske drömmer han om sin fantastiska syster. Det vet man aldrig.

När min dag börjar sitter lillebror redan på sin cykel. Han rullar runt på startområdet, rättar till cykelbyxorna en sista gång, solbrännan måste förbli knivskarp.


Vi sitter bänkade framför tvn och håller alla tummar för dig bror.
HEJA EMIL, HEJA FREDRIK, HEJA SVERIGE!

Av Malin - 18 augusti 2008 20:30

I lördags var det kräftdags i Falun med vacker utsikt över sjön.

Jag fick i mig ovanligt många små röda djur denna gång. Trevligt sällskap var det också och kvällen blev sen. Kul att träffa alla vänner som fortfarande har en termin kvar uppe i Umeå.
Snart börjar höstterminen för alla som pluggar och jag är inte särskilt avundsjuk. Men, kanske blir det en kurs på medborgarskolan till hösten, teckenspråk eller photoshop. Vi får se vad det blir. 

Av Malin - 13 augusti 2008 21:08

Idag har jag blivit firad.

Det är jag och ca 10% av befolkningen som har fått denna fantastiska dag tillägnad. Idag firas alla vänsterhänta och jag säger bara GRATTIS!
Jag är en lyckligt lottad "vänsterhäntig" som alltid fått ha en vänstersax i min ägo, haft en förstående fröken som gav mig specialdesignade skrivstilsövningar och en mamma som hittat en fantastisk konservöppnare. Men, fortfarande blir handen svart av blyertspennan, texten utsuddad på whiteboarden och min handstil vänsterlutad.


För övrigt har jag börjat jobba igen efter semestern och jag förvånad över hur lätt det är att komma upp på morgonen.

Av Malin - 10 augusti 2008 20:15

Sista timmarna på semestern nu och vi sitter i tv-soffan och ser på OS-sammandraget. Ett sammandrag är väl ungefär vad jag står ut med när det gäller sport. Men, den 23 augusti sitter vi som limmade i soffan då lillebror kör sitt race.

Idag vann Emma silver och aldrig tidigare har så mycket cykling visats på tv. Nu hoppas jag innerligt att det ska gå bra för våra svenskar i mountainbike så vi får se mer av den varan också framöver.

Av Malin - 8 augusti 2008 10:08

Dagens projekt är påbörjat och bra blir det! Snart är det förmiddagsrast med en promenad i solsken. Jag måste passa på!

Av Malin - 7 augusti 2008 16:37

Tack ni som gav er till känna i mitt kommentarsfält!


Snart har den sista semesterveckan passerat. Jag har haft besök av bästa M under veckan och nu sitter hon på tåget norrut igen. Mariestad visade sig inte från den bästa sidan men vi hade ändå fina dagar tillsammans. Gått på stan och kollat in shoppingutbudet, fikat på mysiga innergården på Mumma och ätit god mat.

Nu sitter jag ensam i mitt slott och funderar på om jag ska påbörja ett projekt. Har en kakeldekor i mitt kök som inte är helt kul och ska gömma undan den under svart självhäftande plast. Tror det blir jättebra, bara jag tar tag i det.

Av Malin - 3 augusti 2008 18:40

Jag har sett att jag har ett troget antal läsare som följer min mycket innehållsrika och spännande tillvaro. Nu är jag rejält nyfiken och vill veta vilka ni är. Några känner jag till, men resten. Vilka är ni? Har vi träffats?


Snälla, skriv en liten kommentar så jag får reda på vilka ni är.


En guide för detta följer:

- Klicka till höger vid inlägget där det står kommentera

- fyll i en signatur och den kod som visas

- skriv en liten hälsning i det tomma fältet nedanför


Tack på förhand!


Ovido - Quiz & Flashcards