Alla inlägg under augusti 2006

Av Malin - 30 augusti 2006 21:50

Igår var det resdag. Med överfulla väskor och guldfiskar kom vi upp på rekordsnabb tid, 4,5 timme. Skönt!Idag har jag boat in mig i mitt hem, varit på stan och hittat ett rött sidenband, äntligen. Nu kan jag gå på middag på fredag med sidenband i midjan. Tandläkarhögskolan fyller 50 år och det är partaj. Trevligt!

Av Malin - 28 augusti 2006 13:23

Jag är redo att lämna sommaren och åka till hösten. Nu har jag för tionde gången denna sommar stuvat ner mitt sommarhem i den svarta resväskan. För varje packning tycks den bli tyngre. Nu finns inte en millimeter över och då har jag ändå inte fått med mig mina nya fina bunkar, snäckorna från västkusten, fluorsköljningen...Det är uttröttande, deprimerande och tungt att inte riktigt bo någonstans. Ibland känns det som om det skulle vara bättre att bara stanna kvar i Umeå på sommaren.

Av Malin - 24 augusti 2006 22:23

Försökte shoppa på Kupolen idag. Gick mindre bra. Är ute efter något att ha upptill, till en axellös klänning, ifall det är kallt. Är det någon som har något förslag? Klänningen är svart med vita broderier på. Hmm...Skulle ha ett rött sidenband också, men det fanns inte heller. Typiskt!

Av Malin - 23 augusti 2006 09:06

Har beställt flygbiljetter till Umeå. Nu är hösten ett faktum och snart ska jag våldföra mig på resväskan för att få med allt. Dessutom mailade J luftfartsverket för att få reda på om våra fiskar fortfarande får flyga, och det får dom. För de som inte vet har vi två slöjskjärtar (sådana där som ser ut som guldfiskar men inte blir lika stora) som brukar komma ner till Dalarna på sommarkollo. De simmar runt i dammen i trädgården och äter allt annat är fiskmat, mest maskar, och blir tre gånger så stora. Nu ska de få ut och flyga igen.Eftersom det återigen regnar ska dagen ägnas åt gardinprojektet.

Av Malin - 20 augusti 2006 18:24

Har försökt välja ut ett antal av alla bilder som togs på resan som ska framkallas. Försöker intala mig att vi lever i modern tid och att bilder kan stanna i datorn, men lyckas inte. Jag vill kunna bläddra i ett album. Nu har vi i alla fall hittat de finaste som ska få fästas upp med fotohörn. Lillebror har gjort sig hörd från andra sidan jorden, Nya Zeeland, där han ska köra mountainbike-VM om ett par dagar, och meddelar att det är kallt. De har vår nu. Konstigt! Ibland undrar jag hur han står ut med alla sina resor. Att ständigt bo på hotell i en resväska. Inte konstigt att han drar ner mössan och sätter sig framför tvn de gånger han kommer hem.

Av Malin - 19 augusti 2006 21:26

Så kom J äntligen till mitt sommarhem som en frisk fläkt. Nu ska vi bara lata oss de sista dagarna av sommarlovet, kanske göra någon kortare utflykt, kanske sitta i solen och dricka rabarbersaft. Livet är skönt.

Av Malin - 17 augusti 2006 20:20

När jag inte fick chansen att lapa i mig de sista solstrålarna innan hösten, eftersom det vägrar sluta regna, tyckte jag att det var lika bra med inomhusaktiviteter. Vi åkte till IKEA och jag lyckades äntligen skaffa hem lite tyg till nya vardagsrumsgardiner. Supersnygga om jag får säga det själv.Nu planerar jag för ommöblering och lite nya växter, allt för att inbilla mig att hösten i norrland är mysig. Jag är nämligen en sån där som inte står ut med mörker, vilket resulterar i en depression-light och hängiga ögonlock.Roger´n out.

Av Malin - 16 augusti 2006 15:25

Ja, då var även jag en bloggare. Det är i alla fall tanken, i väntan på tid att lära mig att göra en egen hemsida. Jag är i dagarna hemkommen från årets händelse, USA-resan. Jag och J besökte Winchester, Washington DC och New York. Och ja, även jag föll pladask för The Big Apple. Pulsen, iced coffee i parken, taxibilarna, gatustånden, sirenerna, allt som jag tidigare bara sett på tv var verklighet.Att snart åka upp till Umeå och läsa ytterligare en termin kändes då väldigt avlägset, och gör fortfarande.Välkommen hit!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards