Alla inlägg under juni 2009

Av Malin - 28 juni 2009 09:57

Värmebölja över Mariestad. Hela veckan har varit kanonfin och det ser ut att hålla i sig. Igår inspekterade vi en strand på Torsö, idag ska båten få sig en premiärtur.

Sommar är härligt.

Av Malin - 18 juni 2009 19:04

Installerad i Säter och redo för midsommar i Dalarna. Regnet det bara öser ner, allt enligt gammal tradition.

Av Malin - 14 juni 2009 18:27

Vaknade av sol i morse. Blåsigt men ändå sol.

Efter fika på gräset på Ekudden, cykeltur och lunch i trädgården har högerkinden antagit en något rödare ton. Efter ett svettigt träningspass blev det visst inte bättre.

Bäst att leta fram solhatten. Sommaren kanske är här!

Av Malin - 7 juni 2009 20:45

Nationaldagsfirande igår, grusgångsrensande idag. 150 kvadratmeter är nu rensade och besprutade. Vi hoppas att gången inte är alltför grön nästa gång vi reser till Väring.


Av Malin - 3 juni 2009 21:08

Matrisband är förunderliga varelser. Ibland går det troll i dem. Så var det igår. Hela dagen veckade de sig likt en uppdragen hissgardin. Inombords svor jag långa ramsor.

Idag gled de ner på plats och formade utmärkta kontaktpunkter. Så mycket trevligare.

Imorgon är det en ny dag, undersökningsdag. Många nya bett att ta ställning till och jag är tacksam över variationen i mitt arbete.

Av Malin - 2 juni 2009 19:51

Eftersom det sedan i fredags varit värmebölja, och vi spenderade helgen i Göteborg, har hemmet raserat. Jag tillhör nämligen det släktet som störtvägrar att göra trista inomhussysslor när jag kan sitta i solen och trivas. Då är det tur att det mitt i allt finvänder kommer en dag då solen inte skiner lika starkt.

Jag har sedan fem varit supereffektiv. Jag har rört ihop en köttfärssmet, dammat, ätit, torkat i köket, dammsugit, burit upp vinterkläder på vinden, sorterat i hallen och tvättat två maskiner.
Nu har jag kopplat på viloläget och ser att solen börjar titta fram igen. Bäst att jag går ut på en promenad.

Ovido - Quiz & Flashcards