Alla inlägg under september 2007

Av Malin - 26 september 2007 18:30

Eftersom jag var duktig och tog mig iväg på gympa i måndags har jag känt en gnutta träningsvärk i ryggen idag. Annars har jag ätit gratislunch, suttit på möte och lärt mig allt om maskinell rensning.
Kan nästan inte säga det men jag tycker att endodonti (rotfyllningar mm) är kul! Hmmm....

J som är ledig på onsdagarna hade maten färdig när jag kom hem. Det blev till och med efterrätt. Nu har han samlat ihop många pluspoäng! 
Nu har jag bokat in pass på IKSU och ska ta mig dit och träna för andra gången denna vecka. Otroligt med tanke på att det bara är onsdag.
Sen väntar Greys anatomy på tv ikväll.

Av Malin - 23 september 2007 14:27

Lugnt och skönt har det varit i helgen.

Belgiska praliner kom på posten i fredags. De var smarriga små konstverk vill jag lova. Tyvärr hann det inte bli någon bild på dem...


Igår ägnades hela dagen åt studier.

Artiklarna bara haglar in och det är helt galet mycket att läsa. Igår höll jag på hela dagen. Nu sitter jag med de två sista för den här veckan.


På förmiddagen hade vi söndagsfikagäster. Ett litet yrväder på nära 1,5 år satt på golvet och sörplade vatten och smaskade banan. En charmig liten herre.
Nu tvättar vi och har just varit ute på promenad. Soligt och varmt!
Jag känner inspirationen flöda. Bästa att ta tag i läsandet.


Av Malin - 20 september 2007 07:19

På termometern står det  -2 grader idag.
Jag har redan haft dunjackan ett par dagar utan att jag mått dåligt för det. Nu är det alltså dags. Det är bara att klä på sig och gilla läget.


Dags att borsta tänderna och bege sig till de små 5-åringarna på kliniksal.

Av Malin - 19 september 2007 18:53

Ikväll börjar det äntligen igen.
Snart ska jag plocka upp några tjejer och åka till säsongens första avsnitt.
Lovely!


...

Av Malin - 18 september 2007 15:43

Jag putsar fönster.

Invändigt, utvändig, mellanvändigt. Tycker själv att det är ganska händigt, och dessutom nödvändigt.

När jag sen flyttar kan jag säga att det är gjort, att de var fria från lort.

Sen är det dags för ett berg av disk, att bli klar innan fem, det är ingen risk.

Administration och sedan plugg, nej det lockar inte ett dugg.


Nu är det dags igen.

Av Malin - 17 september 2007 21:53

Rensteken skulle ha varit vid vår dörr vid 16-tiden i fredags. Det var den inte...

Gammal trogen postenanställd som jag är har jag svårt att bli arg på posten, men va sjutton. Vi ringde och de visste inget, hade ingen aning om vad som skulle hända och kunde absolut inte kontrollera vad paketet var.
I min lilla hemstad skulle detta aldrig hända. Att något kommer bort är möjligt, men att man gör sitt yttersta för att lösa situationen är självklart. Jag gillar småstäder!

Så, vi bytte inriktning på fredagskvällen och det blev annan mat istället.
Nu ska vi få kompensation för detta och får nu välja TRE delikatesser istället.
Vi gör ett nytt försök på fredag igen. Vi håller tummarna.

Ja!

Av Malin - 14 september 2007 22:39

Lägenheten är helt fantastisk!
Imorrn ringer vi till hyresvärden och säger att vi tar den.

Det kommer att bli supersnyggt med alla våra "jansanska" möbler och vi vill flytta nu.

Jag alldeles trött efter att ha hoppat jämfota i timmar. Imorrn ska jag börja skriva en "att-göra-lista", en för skoluppgifter och en för allt annat kul.


Sov gott!

Stoppar in två bilder på den ungefärliga planlösningen. (Mamma och J, siffrorna motsvarar bilderna vi mailade och pilen är riktningen på kortet)

Av Malin - 14 september 2007 15:41

Js mamma ringde just för att uppdatera läget inför kvällens lägenhetskoll.

Utifrån ser det toppen ut, relativt insynsskyddat för att ligga intill vägen, och utsikt mot hamnen.

Nu väntar vi med spänning på att se bilderna som kommer att mailas över vid 18-tiden ikväll. Vi håller tummarna att det är nåt för oss.


Förutom detta har jag varit galet duktig idag på förmiddagen. Jag hann både tvätta, städa, diska och handla innan jag började för dagen. Bra jobbat. Nu är det  helg och då kommer tempot att gå ner något.

Imorrn är det 25-års kalas på Ålidhem.

Ovido - Quiz & Flashcards