Alla inlägg under juli 2007

Av Malin - 28 juli 2007 16:00

Badplatsen låg alldeles öde och oandvänd när jag igår doppade fötterna i Ljusterns vatten för första gången denna sommar. H och jag tog en promenad och satte oss att dingla med fötterna från bryggan. Det var kallt.

Jag börjar tro att detta ska bli första och sista doppet i sommar.

Vi pratade om allt och inget och konstaterade att Säter är bra mysigt ändå, eller börjar vi bli gamla? Efter 30 flyttar vi tillbaka och går kvällspromenader längs sjön, så bestämde vi.

Fantisera kan man alltid, om hundvalpar, jordenrunt-resor och sköna liggfåtöljer. Vad som sen händer, det får man se.


Av Malin - 24 juli 2007 10:09

Har sedan i fredags stått i lervälling och ihållande regn på sm-tävlingarna i Huskvarna för att få ett par glimtar av min bror. Han körde bra, som vanligt, och kom 3:a i Crosscountry-tävlingen och 2:a i tempotävlingen. Jönköping och Huskvarna var fint. Dit vill jag åka igen.

Idag är det slappardag här hemma. Väskor ska packas upp, tvätt skall tvättas och en promenad skall gås. En tur till biblioteket och en ny bok skall inhämtas. Jag älskar att läsa romaner och nu har jag startat mitt sommarmaraton. Jag säger det igen, Åsa Larsson, läs henne om ni gillar mordhistorier men som är något mer än bara en utredningsberättelse.

Nu kommer det några solstrålar för första gången på länge så nu ska jag passa på att gå ut.


Av Malin - 18 juli 2007 17:01

Efter en misslyckad shoppingtur på Pärlans secondhand tog J och jag en promenad. Vi kom inte längre än till Apoteket och fluorsköljningen, sen kom störtskuren. Då tackar man ödmjukast att man bor i en liten stad för på 5 minuter var vi hemma igen och kaffe och muffins väntade.
Nu har jag läst ut Åsa Larssons andra bok och har precis börjat på den tredje.

Ikväll ska jag städa bland alla kassar med kläder mm som ligger i lillebrors rum. Det ska bli ordning på resväskegarderoben.


Av Malin - 18 juli 2007 09:56

Trasporterade oss upp längs E20 i måndags och är sedan dess stationerade i Säter. Det började bra med solsken och utomhusvistelse men övergick snabbt i sommaren 2007-väder. I helgen är det Mountainbike SM och man kan ju alltid hoppas att det är bättre väder.

Igår hade vi kombinerat födelsedags- och namnsdagsfika. En massa godheter, Daimtårta, mums mums, chokladmuffins och toscakaka. Mammsen och jag hade bakdag.
Dagens planer består i att gå ner på stan och köpa fluorsköljning och att läsa ut min bok. Läser en av Åsa Larssons böcker. Rekommederas! Har läst två och båda faller mig i smaken. Det är deckare men med en historia också och inte bara en massa förhör mm.

Av Malin - 9 juli 2007 17:26


Sista jobbarveckan innan semestern. Konstaterar att det har regnat minst varannan dag de senaste fyra veckorna. Inte konstigt att man känner sig lite nere.

På fredag fyller Johan år. Årets födelsedagspresent är inte den roligaste, men vad sjutton.

Bjuder på en bild från varmare trakter. Tackar herren för att vi åkte iväg i påskas.

Av Malin - 5 juli 2007 21:39

Jo, så är det. Bara det att det är sommar och då kan man ju inte sitta och uggla vid datorn.

Jobbet är fortfarande jättekul. Trivs toppen och känner att våren kommer att bli spännande. Patienterna är trevliga och fyllningarna blir fina, om jag får säga det själv. Visst, det tar lite tid, men va sjutton. De andra har ju jobbat minst lika länge som jag levt. Tänker jag på det får jag lite perspektiv på tillvaron och inser att jag är lite duktig i alla fall.


I helgen ska vi hjälpa J:s pappa med sopor till tippen och så är det första kalaset av två inom en veckas period. Najs!


Ovido - Quiz & Flashcards