Alla inlägg under november 2006

Av Malin - 30 november 2006 22:38

Vi är ju borta i helgen så idag smällde det. Visst är det härligt med adventstid, särskilt när alla tentor är över och de har gått bra. Trevlig helg!

Av Malin - 29 november 2006 22:08

Goda förberedelser här inför tentan i morgon. J har tagit hand om pluggdiskberget och dammsuger nu. Jag samlade kraft och mod och kastade mig handlöst in under handfatet i badrummet och avlägsnade en härligt luktande och groende biofilm samt ett pat decimeter hårbollar. Det är så HÄRLIGT att rensa avloppet!Efter tentan ska J ner på stan för 2:a omgångens lasring av tatueringen. Stackarn. Sen ska vi vara flyttkarlar på kvällen. Återkommer kanske imorrn, om inte annat efter helgens bilinhämtnig.Roger and out, wash and go.

Av Malin - 27 november 2006 20:16

...är veckan gjord som vi brukar säga här i hemmet. Och, så är den återigen gjord. Vi sitter som två utskitna äppelmos och väntar ut tiden. Tro på att det ska läsas eller så är ju bara att glömma. Matlådan till imorrn är inte gjord och kommer antagligen inte att bli gjord heller. En halvtaskig sallad på 9:an (skolans fik) får duga. I väntan på den fina adventsstjärnan, som kommer på bild så snart den kommit upp, visar jag nu mitt lilla skötebarn, min citrusväxt. Den förra klarade inte sommaren och nu är jag nervös för vad som ska hända med denna. Kanske får den följa med mig söderut i sommar. Tjipp och hej.

Av Malin - 25 november 2006 15:02

Igår kom J på att jag skulle kunna öppna en frågelåda på min sida dit läsare kan ställa frågon om tandläkeri. Kanske vore nåt?Någon som har någon fundering? Kanske kan jag svara, vem vet.Blev en skön sovmorgon idag, till 9.30, frukost och sen första passet av plugg. Har nyss varit på promenad i hopp om att vakna till, men jag är pessimistik. Solen har inte synts till på 2 veckor och det börjar kännas. Nu är det dags att återvända till pluggplatsen i soffan.

Av Malin - 24 november 2006 18:46

Snart har jag hunnit äta upp mitt Idolgodis och det har inte ens börjat. Tusan också!En härlig fredagsbild.

Av Malin - 24 november 2006 14:00

Veckan har rusat fram i 180 och nu vankas helgens höjdpunkt, fredagsgodis (ja, vi har godis på fredagar istället) framför Idol. Tänkte att jag skulle leta fram adventsstjärnan och se så att den klarar en säsong till. Tror att den ligger i städskåpet. Förhoppningsvis lyckas jag klippa Johan i helgen också, om vi får fingrarna ur.I övrigt så längtar jag så väldigt tills på fredag, när lugnet kommer. Måste börja planera för de sista veckorna. Har en del redovisningar och julklappsinköp att hinna med. Trevlig kväll.

Av Malin - 21 november 2006 13:05

Hade en intressant föreläsning idag. Den handlade om problematiken kring äldre patienter och dess stora risk för "oväntade" beverkningar av läkemedel. Mycket av dagens forskning görs fortfarande på unga individer, gärna friska män. Detta resulterar i att förväntade effekter uteblir eller blir det motsatta, med farliga biverkningar som följd.Återigen infann sig en känsla av att jag inte kan någonting, att jag kommer att bli en dålig tandläkare och att jag kommer missa någon viktig biverkning eller nödvändig antibiotikaprofylax. Jag blir nervös! Tur att det är ett år kvar. Kanske hinner jag lugna ner mig tills jag står där ute i behandlingsrummet och svettas.Annars regnar det idag och vi har just ansökt om OK-kort.

Av Malin - 19 november 2006 16:32

Här är det idétorka som synes. Kanske det beror på att en tentapluggfas följs av en annan. Men, efter denna så är det klart för terminen. Jag ser fram emot allt kul som kommer att hända efter den 30 november. Då ska jag förbereda julklappar, åka med bilen och storhandla inför julbak och mysa runt. Innan dess så vet jag vad som väntar.... BLÄ! Är för gammal för att sånt här nu.

Ovido - Quiz & Flashcards