Alla inlägg under oktober 2007

UGL

Av Malin - 28 oktober 2007 23:12

I morgon bitti åker jag till skogs en vecka.
Åter fredagen den 2 nov.

Av Malin - 26 oktober 2007 11:02

Jag har jour.

Inte direkt som det är på sjukhusserier. Jag har ingen sökare, jag springer inte fram i korridorerna och jag har inga hjärtstopp att klara av.

Nej, jag sitter lugnt och stilla i mitt behandlingsrum och väntar på att någon skall behöva mig specialkompetens.
Sen väntar jag liten till.

Nu har jag väntat sedan klockan 08.00 Ingen har besvär, inte ens en liten lossnad fyllning.

Tror att jag ska gå och äta lunch snart. Idag är en lugn dag på kliniken.

Av Malin - 21 oktober 2007 19:59

Jag påbörjade ett litet projekt igår kväll. Förhoppningsvis kommer det att avslutas inom den närmaste framtiden då jag är i behov av ett par nya vantar.

Det är väldigt vad vantar slits när man cyklar. Det är nog för att det är så mycket uppförsbackar i den här stan.

???

Av Malin - 19 oktober 2007 21:55

Vet inte vad som hände.
I måndags fick vi övernattningsbesök av T och E som var på Sverigeresa.
Sen var det tisdag morgon och i morse var det fredag igen.
Förutom detta hann vi kopiera upp vårt examensarbete också, men sen..

Nu har vi just kollat på Idol och vuxenpoängen haglar över Nydala. Jag är jättetrött och överväger att borsta tänderna.

Imorrn ska J på dammiddag. Jag ska läsa artiklar, igen!


Förresten, nu har vår lilla bil fått vinterdäcken på plats. Vi är rustade!


Av Malin - 13 oktober 2007 15:40

Minns ni "sköna söndag"? Det gick på tv när jag var liten. Minns fragment av det. Men, idag är det lördag och inte söndag.

Gjort lite ärenden:

- Blivit av med klädkassarna som stått i bakluckan och väntat på Myrorna.

- Bokat tid för däckbyte och service.

- Köpt present till M.

- Bytt vår läckande vattenkokare.

- Skänkt en slant till bröstcancerforskningen.

- Skoinhandling.


Hittade ett par perfekta gummistövlar. De här är lagom höga och går att röra sig i. Konstigt med tanke på att det bara är storlek 37!
Finskorna ska jag spara till examen. Tror att de blir bra. Det bästa är att de är användbara senare också. Får de godkänt Jansa?

Av Malin - 10 oktober 2007 18:32

Övervägde in i det sista innan jag tryckte på boka-knappen.

Nu är det gjort och jag ska med andra ord ta mig iväg och träna.


För övrigt har J varit hemma-man idag och överträffat sig själv, återigen. Det var städat, tvättat, mat och efterrätt fixat när jag kom hem. Jag har det bara hur bra som helts!

Efter träningen blir det Greys Anatomy och en portion till av After Eight-kladdkakan....


Av Malin - 9 oktober 2007 11:51

Varannan tisdag eftermiddag har jag litteraturseminarium. Det är en del av examinationen i min valbara kurs, barntandvård.
Vi plöjer artikel efter arikel.
Jag tillhör en av de som inte gillar artiklar egentligen. Men, allt detta läsande har nästan fått mig på andra tankar. Tempot kan jag hålla högre i läsningen och jag förstår i alla fall 75% av vad jag läser.
Ett framsteg!

Ibland blir jag nästan lite sugen på att börja forska själv.... Vårt vetenskapliga arbete har varit ganska kul och jag tror nästan att jag förstår en del av de statistiska beräkningar vi gjort. I alla fall har jag insett att det enda signifikanta (som visar att det verkligen är en skillnad) värdet när vi jämfört våra resultat är fel! Det är ju en bra början i alla fall.

För övrigt så går veckorna galet fort. Inget tentaplugg i sikte ännu.
Vecka 44 åker hela klassen på UGL-kurs. Vi ska lära oss allt om att ge och ta kritik, arbeta i grupp, lösa konflikter och mogna som människor sägs det.
En hel vecka på internat i skogen någon stans. Spännande.

Av Malin - 4 oktober 2007 19:50

Måste göra lite reklam för Tradera.
Där kan man hitta allt möjligt spännande. För ett tag sedan dök detta upp i min postlåda. Fin förpackning och ett fint innehåll.

Ovido - Quiz & Flashcards