Alla inlägg under december 2006

Av Malin - 29 december 2006 16:55

Nu är jag nästan frisk igen. Bara små rester av den ihärdiga hostan är kvar nu. Idag har vi börjat förbereda för nyår som skall firas med bekanta och god mat. Vårt ena besök är både glutenallergisk och laktosintolerant så vi har fått en utmaning att bita i men tror att vi kommit på något bra nu. Vi håller tummarna och hoppas på godkänt.Tänk vad man har det bra som inte behöver fundera över varenda bit man stoppar i munnen. Inte vara orolig för att missa något och råka illa ut.Nej, man har det bra. Nu ska här fixas mat. Jag har ju bara ätit två limpmackor med köttbullar idag, och så lite kaffe och fikabröd. Skärpning Malin!

Av Malin - 27 december 2006 20:33

Är sedan annandagen nere i Mariestad och hälsar på. Här är det rena vårvädret och jag har åter ingen tappat allt vad julkänsla heter. Blir det någon vinter i år?Förkylningen börjar ge med sig och jag känner mig bättre. Idag har vi gått lite på stan bland alla julklappsbytande människor. Jag inhandlade ett vitt linne att ha under min julklappstunika till nyår. Blir kalas.God fortsättning och gott nytt år.

Av Malin - 25 december 2006 10:43

För första året på länge fick jag lov att abdikera från min post som trogen paketrimsuppläsare. Jag får säga som Carola att rösten inte höll. Men, jag fick julklappar ändå. Många fina små paket innehållandes slantar, vaser, en fin tunika, nya hemstickade vantar och annat smått och gott. Maten var god trots dålig aptit.Idag står en promenad på schemat och lite läsande i fåtöljen bredvid granen. Det kallar jag avkoppling.Imorgon åker jag med min bror ner till Västergötland för mer julfirande och sedan nyårsfirande.

Av Malin - 24 december 2006 09:54

...att jag skulle hinna bli frisk. Det sket sig. Nu har jag hostat så mycket att jag fått träningsvärk i magen. Inget smakar gott och jag konstaterar att det blir en kolhydratfattig jul i år för min del.Vill i alla fall passa på att önska en GOD JULtill alla.

Av Malin - 21 december 2006 12:04

Vaknade den första lediga dagen, igår, kände efter och konstaterade, jag har blivit sjuk. Kraxar och hostar. Dessutom händer ögonlocken mer än vanligt. Det blev inte bättre av att åka de 60 milen från Umeå heller. Idag ska jag bara ta det lugnt, slå in lite jkulklappar och till kvällen börja fundera på rimmen.

Av Malin - 18 december 2006 18:13

Idag vred jag om nyckeln till låset i omklädningsrummet för sista gången denna termin, i alla fall innan jul. Skönt!Ikväll ska jag ha julfika och julklappsbyte med tjejerna i klassen och det kommer att bli jättemysigt. Jag har bakat pepparkaksmuffins som jag snart ska dekorera med kesella och blåbär. Ser redan framför mig hur smarrigt det kommer att se ut.Igår kväll hade J och jag vår julklappsutdelning eftersom vi inte firar jul på samma ställe. Jag fick ett jättefint uppläggningsfat, som snart ska fyllas med pepparkakor och muffins, och en prenumeration på en inredningstidning. En bra kväll!I morgon är det dags för nytt fika och vår utbytesstudent som åker tillbaka till Tyskland på onsdag kommer hit. Han ska få en julskiva med svenska sånger. Sen är det onsdag och då tar vi oss sakta med säkert söderut. Hoppas det blir bra väglag.(kanske kommer det en smarrig muffinsbild lite senare)

Av Malin - 14 december 2006 15:29

Ja, det är verkligen mycket nu. Energinmätaren är nära nollan och det är fortfarande mycket kvar. På tisdag kväll kommer lugnet! Jag längtar.

Av Malin - 10 december 2006 17:09

Det har varit full rulle hela veckan. Idag tvättar vi och dessutom ska 4 artiklar till skolan plöjas igenom tills imorrn. Så, det är bara att läsa på.

Ovido - Quiz & Flashcards