Alla inlägg under december 2009

Av Malin - 28 december 2009 09:38

Det har snöat i natt och det snöar fortfarande. Jag ska pälsa på mig täckbyxor, storstövlarna, halsduk och dunjackan och möta upp söta H. Vi ska ta den traditionsenliga promenaden kring stan. Kan hända att vi snöar in. Att vi går in och sätter oss och fikar istället. Det finns viss risk.

Annars ska jag njuta ytterligare av lugnet och av att mest sitta i en fåtölj och läsa kriminalroman.

Av Malin - 27 december 2009 21:23

Jag letar recept på förrätt till nyårsafton. Något enkelt, helst något som går att förbereda, något smarrigt och med ett snyggt utseende. Jag har googlat fram det ena efter det andra, soppor i olika färger, toast av olika slag.

Nu har jag fastnat för ingredienserna lax, pepparrot, kavring. Kan det vara något?

Av Malin - 23 december 2009 16:20

Nu ligger alla klapparna färdigrimmade under granen, som för året är dekorerad i rött och silver. Enligt tidigare rapporter ska årets paketskörd vara betydligt mindre. Men, under granen ligger högar av röda, bruna och mönstrade paket. 

Snart beger lillebror och jag mig till förskottsjulfirande i Gustafs. Sen blir det uppesittarkväll med julgodis och bokläsning.
Så härligt det är med julledighet.

Av Malin - 22 december 2009 14:48

Efter veckor av hårt arbete och ett fullspäckat schema är ledigheten här.

Jag är nu installerad i Dalarnas juligaste hus. Granen står på plats, lingonkola avnjuts och julklappsrimmen ska skrivas.
Jag återkommer.

Ovido - Quiz & Flashcards