Alla inlägg under november 2008

Av Malin - 29 november 2008 22:03

Med det gamla fängelset som fondvägg sprakade fyrverkerierna högt över Tidan i eftermiddag. Mariestadborna riktade förtjust blickarna mot skyn och jag likaså. Med dunder och brak spreds metaller ut över vattnet. För inte hade väl Mariestad kommun köpt in miljövänliga fyrverkerier?


Av Malin - 28 november 2008 18:33

Redan på jobbet börjar jag längta till den stora händelsen.
I bilen hem (ja, cykeln har varit parkerad denna vecka pga förkylning) är allt planerat. Jag ska börja i sovrummet och sedan fortsätta till vardagsrummet.

Dunjackan är otymplig och värmer för mycket när jag klänger mig upp på stolen för att rätta till stjärnan som inte vill hänga rakt.

Nu är det tänt och imorgon väntar julskyltning.

Kanske det är dags att hänga upp jackan på hatthyllan och äta middag.
Trevlig helg.

Av Malin - 14 november 2008 17:51

Det är nu officiellt. Ledigheten är godkänd och biljetterna bokade. I slutet av januari åker vi till Thailand. Visserligen bara två veckors semester, men så härligt sen!
Jag är redan i gång med packningsplanering och funderar som bäst viken väska jag ska välja. Vilka skor ska packas ner? Behöver jag en ny bikini för optimal solbränna? Ska jag ta med Australien-solkrämen eller räcker det med normal styrka? Sen ska ju dessutom alla böcker väljas ut och inhandlas. Thailand, here I come.

(foto U.S)

Av Malin - 8 november 2008 21:04

Hemmafixarna J och M kände sig redo. I ren Timell-anda intogs stegen och jord kopplades till jord. Problemen började då dimmerns sladdar inte överrensstämde med "allt om hemmets" fixarguide, utrymmet för skruvmejseln var för litet, lampkontakten fastnade på 3 meters höjd och strömsladdarna blev hängandes i luften. Projektet avbröts.
Sammanfattningsvis konstaterar vi att Timell inte bor här och att odontologin är vårt forum.

Ovido - Quiz & Flashcards