Alla inlägg under mars 2008

Av Malin - 28 mars 2008 17:41

Idag blev jag rädd för mig själv.

Har sprungit omkring på varenda affär (alla tre) idag i jakt på festklädsel till imorgon. Jag hade just gett upp när jag provade den sista affären, Lindex. Där brukar jag köpa strumpbyxor, på sin höjd.

Precis innanför dörrarna såg jag äntligen något i min smak, något färgglatt. Klänningen som jag såg passade mig förvisso föga men den lilla blusen med puffärm i samma färg satt som smort. Ungef'är tio centimeter därifrån hängde en passande grå kjol, även den som formgjuten.
Nu hänger min lilla bröllops-outfit på spegeldörren och laddar inför morgondagens festligheter. Förhoppningsvis är jag den enda med denna ensemble.

Det mest skrämmande är att jag just köpt en hel festklädsel på Lindex. Är det ett tecken måntro?
Malin börjar bli gammal, pust.

Av Malin - 23 mars 2008 09:46

Jag är ingen "köttis" på det sättet. Väljer oftast bort korv och fläskkotletter. Tycker att grönsaker är godare. 

Men, två gånger om året tar jag igen mitt "antikött-beteende". Varje påsk och jul är det jag som smaskar allra mest av årets skinka. Det finns inget bättre än grovkornig senap, limpsmörgås och säsongens must.


Av Malin - 21 mars 2008 14:43

Att vara ledig nu, som heltidsarbetande, är verkligen nåt helt annat.

Som student var ledigheten alltid förknippad med att komma ifatt med arbetsuppgifter eller ångest för att jag inte gjorde uppgifter.

Nu är jag bara ledig och har lånat mig en tjock bok från biblioteket. Härligt!

Jag kan helt ärligt säga att jag hittills inte saknat skolan en enda sekund. Att jobba är så mycket roligare än att gå i skolan.

Däremot saknar jag alla mina favorittjejer från Umeå-tiden. Förhoppningsvis ses vi alla till sommaren!


Av Malin - 17 mars 2008 19:20

Det kan ju vara skönt ibland med lite träningsvärk men då ska det vara av rätt anledning.

Just nu har min högra stortå drabbats och resulterar i en lätt hälta. Inte tack vare tåhävningar utan snarare på grund av min första arbetsskada, efter två veckor.

Har analyserat detta och vet nu att det beror på alltför ivrigt gasande med tandläkarborren. Imorrn ska jag försöka gasa med vänsterfoten istället.

Annars har de sista kartongerna nästan försvunnit. Skulle kunna fixa det sista så här på vardagskvällen, men jag är ju nästan sovande.



Av Malin - 16 mars 2008 11:42

Min plan är att bli klar med kartongerna idag och sen kunna ta lite bilder på lägenheten för allmän beskådan. Men, då kanske det är dags för mig att lämna datorn.

Av Malin - 13 mars 2008 20:19

Hur trött kan man bli egentligen? Får man somna för kvällen strax efter åtta? Mitt svar är ja, i alla fall om man just börjat jobba heltid som tandläkare.

God natt!

Ovido - Quiz & Flashcards