Alla inlägg under oktober 2006

Av Malin - 31 oktober 2006 19:41

Torsdag till söndag tillbringade jag i den kungliga. Det var full fart hela helgen och jag trodde aldrig att jag skulle kunna erkänna mig som mer norrländsk än stockholmsk. Jag blev alldeles trött av alla människor som var ute första löningslördagen och trängdes. Jag lyckades i alla fall inhandla julklapp nummer 2 och nu är det bara resten kvar. Vi letar bil. Jättespännande och kul. Målet är att hitta en till sommaren och rulla söderut. Hoppas vi hittar någon.

Av Malin - 25 oktober 2006 13:44

Imorgon är det tenta i käkkirurgi och sen har jag operation efter lunch. Efter skolan åker vi till Stockholm över helgen. Det är Tandläkarnas Riksstämma på Älvsjömässan och jag ska spana efter sommarjobb, gå på lite föreläsningar, få gratisprover och gå på stan. Kul!Innan dess måste jag bara plugga det sista, packa och sånt. Tjipp!

Av Malin - 23 oktober 2006 18:16

Jobbigaste dagen på länge, stressigt på skolan, regn och rusk, norrlandsmörker, tomt i kylen, plugga till tenta.....God natt!

Av Malin - 22 oktober 2006 11:00

Nu är vi inne i dagdrömmerierna om en bil igen. Denna gång mer verkligt än andra. Vi har nosat reda på ett par intressanta objekt och vem vet, kanske lämnar vi Stockholm på söndag med bil istället för flyg.Innan dess så är det ännu en tenta som ska klaras av, åter till pluggandet.

Av Malin - 20 oktober 2006 16:02

Igår kväll kom de första femton flingorna och idag har det kommit flera. De stannar däremot inte kvar på backen så länge, men snöar, det gör det.Dessutom blev mina glasögon klara idag och jag åkte ner på stan och hämtade hem dem. Känns kalas. Det kanske blir ett par bilder sen.I helgen är det hårdplugg som gäller. Kanske hinna träna lite också.

Av Malin - 18 oktober 2006 21:57

Mina päron är på besök och vi får god mat, trevligt sällskap och lite trevligt fix i lägenheten.

Av Malin - 15 oktober 2006 19:35

Inte vaknat än trots att det snart är sovdags igen. Var på 26-årskalas igår kväll, gick vidare på korridorsfest och sedan på kårhuset och dansade så svetten lackade. Vi rockade på golvet.Imorrn är det arbetsdag igen och det är bara att bita ihop. På tisdag kommer mina päron hit. KUL!

Av Malin - 13 oktober 2006 19:07

Trött nu. Väldigt trött faktiskt. Var på kirurgavdelningen idag och opererade ut min första visdomstand. Värmen blev olidlig under skyddskläder, mössa, rock, munskydd, handskar. Fick ta paus under mitt assisteringspass och sätta mig ett par gånger för att inte svimma av. Men, allt gick faktiskt bra. Att säga att det var lätt är fel ord, men att det var lättare än jag trott, det kan jag säga. Tror nog att jag efter den här terminen kan bocka av detta med extraktion också. Målet och legitimationen kommer närmare.

Ovido - Quiz & Flashcards