Alla inlägg under april 2008

Av Malin - 28 april 2008 22:11

Tjugo grader varmt i Mariestad idag. Det grönskar en massa och bilen är pollengul. Imorrn har jag halvdag och vill sitta i solskenet och läsa bok. Sen är veckan snart slut, om jag inte jobbade klämdagen.
Fick idag mig en påminnelse om att det är valborg i veckan. Jag antar att jag behöver fräscha upp mina traumakunskaper lite till fredagens jour. Hoppas på en lugn dag.

Förresten har vi beställt bäddsoffa så nu är det snart fritt fram för övernattning på vindsvåningen.

Av Malin - 20 april 2008 13:39

Ville bara meddela att årets första glass har avnjutits i hamnen i solskenet. Termometern visar 13.8 grader i norrfönstret och jag njuter. Nu måste jag ut i trädgården igen. Vara inomhus en dag som denna är dumt!


Av Malin - 18 april 2008 13:49

Jobbar som vanligt bara till 12.30 på fredagar. Helt perfekt den som undrar. och särskilt idag. Solen strålar och det är vår. Snart ska jag ut på stan och inhandla en almanacka men sen är det solen vid husväggen som gäller.

Stackars J som jobbar lång fredag idag, sin första på egen hand! Men, när han kommer hem står maten framdukad, förhoppningsvis.

Trevlig helg.

Av Malin - 15 april 2008 20:53

Två dagar i rad med motionsrunda i det vackra vårvädret. Kan livet efter 25 bli bättre? Kul att kunna föra in lite motion på motionspapperet vi har på jobbet.

Dessutom har J varit duktig och fixat vårt trådlösa bredband ikväll och nu sitter jag i sängen med datorn. Mycket mysigare än vid skrivbordet. Äntligen är datorn mobil grad 2 (tandläkarsnack).



Av Malin - 13 april 2008 09:03

Idag är det ingen vanlig dag för idag är det Malins födelsedag,

HURRA, HURRA, HURRA!


Fina paket har redan öppnats. Bildbevis kommer.

Bak

Av Malin - 10 april 2008 21:48

Har varit en riktig husmor ikväll. Bakning har utförts i köket och nu är jag redo för födelsedag på söndag. Smarrigt!

Av Malin - 6 april 2008 16:10

En vecka av nys, snyt och snörvel har passerat.

Lördagen spenderades på stan i Skövde. Johan fick med sig ett par jeans hem och äntligen har han ett par hela byxor.

Kvällen spenderades hemma hos S och H på andra sidan vattnet. En trevlig kväll vi hoppas få bjuda igen för snart.

Idag har städrocken suttit på och de sista kartongerna har packats upp. Nedervåningen är i princip klar, en bokhylla fattas i arbetsrummet och vi måste komma på en lösning på sladdproblematiken vid skrivbordet. En annan bokhylla ska transporteras bort och lite mattor ska fram på golven. Övervåningen är fortfarande ett lite utav ett mörker men ska snart få en ansiktslyftning, bara nedervåningen blir klar.
Bjuder på en bild från sovrummet.

Av Malin - 1 april 2008 18:12

Trodde jag hade klarat mig efter en månad på arbetet. Hade börjat hoppas. Men, det var just 31 dagar som krävdes för nu har förkylningen mig i sitt grepp. Tröttmössan är på och jag hoppas bli pigg snart igen. Tråkigt!

Ovido - Quiz & Flashcards