Alla inlägg under januari 2007

Av Malin - 31 januari 2007 22:09

Idag är det pappas dag och han rapporterar förkylning och semmelintag från Dalarna. Västerbotten rapporterar smarrig lunch på sjukhuset, lite träningsvärk och nyborstade tänder. I morgon har jag planerat att piffa till mig lite. Har som smått tröttnat på min funktionella antifrys-stil som består av mössa ner till hakan, halsduk upp över näsan, luva och täckbyxor med mina icke-matchande gympaskor från 90-talet.Men, å andra sidan är morgonens cykeltur så mycket behagligare.Nu ska jag surfa in på HM och beställa ett par badbyxor till Johan så resan känns lite mindre avlägsen. Natti natti.

Av Malin - 29 januari 2007 18:40

Övat på bildtagning idag. Vi har huserat på röntgenavdelningen igen, senast var termin 4, och jag vill lova att det behövdes. De nya digitala systemet är toppen, går snabbt och det är omöjligt att tappa bort bilder. Tyvärr ska man trassla med en sladd som sitter fast i väggen och som patienten ska ha i munnen. Men, annars så!Ikväll är det träning som gäller och jag känner redan hu omotiverad jag känner mig. Har inte alls kommit igång efter jul. Måste ta tag i den här biten nu.

Av Malin - 26 januari 2007 16:27

Idag har vi preliminärbokat en resa över påsklovet till Gran Canaria. Nu hoppas vi bara att allt klaffar och att vi kan åka. Så underbart!

Av Malin - 25 januari 2007 18:30

Ikväll ska det vara möte hemma hos mig. Norra studerandeföreningen, som är den del av Tandläkarförbundet, ska ha sitt första möte för terminen. Jag har fixat pepparkaksmuffins som jag hoppas de andra ska gilla. Himlans smidigt "recept". En pepparkaksmix som jag toppat med Kesella blandat med lite vaniljsocker. Mumms!

Av Malin - 24 januari 2007 22:20

Hämtade ut nya kursböcker på postutlämningsastället idag, pissdyra. Förhoppningsvis de allra sista. Fick en mycket positiv överraskning då jag slog upp den ena boken. Den var på svenska! Var tvungen att bläddra igenom den och se så att det verkligen var sant. Äntligen en bok som jag behärskar att skumläsa. Annars tycker jag ändå att läsningen av engelsk litteratur har gått över förväntan. Jag förstår det mesta men kan inte alltid översätta det precist. Det jag saknar är just möjligheten att skumma snabbt igenom en text. Jag tappar lätt fokus och missar poängen.Denna termin börjar vi med barntandvård och tandreglering. Ser verkligen fram emot att få barnpatienter. En riktig utmaning som jag hoppas skall gå bra.

Av Malin - 22 januari 2007 22:23

Bokade in mig på ett träningspass men bangade ur fem minuter innan. Varför? Ja du, jag ville inte, orkade inte och tyckte det kändes jobbigt att kliva ut igen. Men, idag var det i alla fall dags för första riktiga dagen på den sista vårterminen och det flöt på bra. Det finns hopp. Känner att det inte finns så mycket att säga. Jag gör inga spektakulära saker just nu. Hojtar till när nåt inträffar.

Av Malin - 21 januari 2007 14:50

Söndagspromenad längs älven, pannkaksstekning och nu soffläge. Det är söndagens bravader hittills. Sen blir det tvätt och lite skolarbete. Klart slut.

Av Malin - 17 januari 2007 11:11

Igår var en riktig fixardag. Jag gillar att fixa. Nu är den förfärliga hatthyllan borta och en svart lackhylla sitter efter ett par svordomar på den fruktasvärda betongväggen. Mitt nästa hem ska INTE vara ett betonggetto. Det går att borra 1 cm, sen är det stopp. Idag återstår lite dammsugning, promenad och diskning. Ja, egentligen inget spännande.Imorrn är det skoldags ett par timmar igen. Sen är det fredag och vi ska på examen. Sen börjar vi termin 9. Gött!

Ovido - Quiz & Flashcards