Alla inlägg under februari 2007

Puh

Av Malin - 28 februari 2007 15:55

Jobbig dag idag, letade efter små tunna rotkanaler i ett mörkt hål med superdålig insyn. Ibland undrar man ju vad man pysslar med. Munhålan är ju inte den mest lättillgängliga delen av kroppen. Tur att J är världens goaste och kom och hämtade up mig med bil efter skolan idag. Puss min söta!

Av Malin - 25 februari 2007 13:20

Skön söndagspromenad har det just blivit. Vi kom som vanligt inte på den ultimata arbetsstaden, Mariestad eller Mälardalen, kanske Göteborg eller varför inte Falun? När ska allt klarna? Nu står timern i köket och tickar ner tiden till pitabrödsbaket som ska avnjutas tilsammans med rotsaksbiffar. Mumms! Inte ens svårt att göra. Varför gör man aldrig sådana här saker då??Igår bakade jag Anloos smarriga snickerskakor. Det blir efterrätten.Mycket matprat blev det, är nog ganska hungrig. Här kommer gårdagens smarriga pastasallad.

Av Malin - 22 februari 2007 21:50

Åååå vad jag längtar. Var nere på stan idag för att titta på vårkläderna som kommit in och började längta ännu mer. Tyvärr fanns det inte rätt storlekar kvar på det som jag ville ha, som vanligt. Här i Umeå finns ca 30 000 studenter, tror jag, och det tycks vara så att alla vill ha det jag vill ha och dessutom i samma storlek. Man måste vara på hugget! Inte tveka en sekund.

Av Malin - 20 februari 2007 11:39

Efter som det är studentsportardag roar jag mig med att sitta hemma och röra mig så lite som möjligt. IKSU, stans största idrotsanläggning, är en sådan här dag fullare än någonsin. Inte ett ledigt omklädningsskåp så långt ögat når. Dessutom var jag där igår och lyfte lite skrot så jag får sitta stilla idag.J står i disken, eftersom han är hushållets diskmaskin, och jag slösurfar vid datorn. Rättvist? Nix! Därför ska jag bjuda honom på semlor ikväll.Annars längtar jag tills Grey´s anatomy börjar igen. Jag är inte en sån som gillar serier men denna är toppen. Till och med så att J som absolut inte är serietypen gillar den. 14 mars sätter den 3 säsongen igång. Jag är så sugen på att tjuvkika på ett avsnitt på datorn, men det får man väl inte?

Av Malin - 17 februari 2007 17:39

Lördagen började ovanligt. Vi hade klockan på ringning klockan 9 men jag vaknade innan. Sen var vi och tränade på förmiddagen. Jag kan knappt tro det själv men den här veckan har jag verkligen kämpat på bra med träningen. Började med gympa och core i måndags, gympa i onsdags, core och squash idag och imorgon är det bodypump. Dessutom känns det ganska bra. Ingen värre träningsvärk att tala om och tro det eller ej men jag vill faktiskt träna i morgon. Jag hoppas nu bara att det inte är något tillfälligt som drabbat mig utan snarare något kroniskt.Efter en liten stadsvända återvände vi hem med ett par nya träningsbyxor till mig för som jag håller på så hinner jag ju inte tvätta! Vårkänslorna tog fart av alla somriga kläder som kommit och jag köpte ett ljusrosa nagellack, så ljust att jag kanske kan smyga med det i skolan på klinik, trots att vi inte får...Nu väntar melodifestivalen i vardagsrummet under en filt och lite lördagsgodis. Ska bli mysigt.

Av Malin - 13 februari 2007 20:31

2 månader kvar till min födelsedag. Sen är det ju snart sommar. Längtar, till sommaren alltså!

Av Malin - 12 februari 2007 22:04

..så blev det gympa och core ikväll. nu tjuter magen av hunger och ögonlocken fladdrar mot sömn. Imorgon är det barntandvård hela dagen och jag känner redan nu hur jobbigt det kommer att bli. Bäst att göra mig iordning för natten.

Av Malin - 11 februari 2007 10:50

En trevlig asiatisk kväll blev det. Alla mumsade i sig av sushin som var ovanligt god. Semlorna jäste upp fint och gled ner utan besvär. Filmen var en riktig tjejfilm och vi konstaterade att vi alla skulle vilja vara en geisha, eller ja, åtminstone vara lika vackra. Fotot i filmen var underbart, färgerna sparsamma och tempot lugnt. Idag väntar en del plugg. Jag ska förkovra mig i artikar till examensarbetet och pyssla med lite statistik. Tänkte sitta i vardagsrummet med skidåkning som sällskap. Det ger mig ett sådant lugn. Minnen från barndomen väcks då det var vasaloppet och solen sken från klarblå himmel. Precis så är det idag. Jag känner mig glad.Sen är det dags för Bodypump och vårens träning drar igång på allvar. Nu är det slut på degandet.

Ovido - Quiz & Flashcards