Alla inlägg under september 2006

Av Malin - 30 september 2006 18:18

Blev ett pass på IKSU, träningsstället med de braiga innebandylaget, igår eftermiddag. Det känns idag vill jag lova. Var på ett Bodypump-pass och nu är det ett faktum. Jag är en svagis. Idag rör jag mig lite långsammare än vanligt och stelnar ihop efter ett par pluggsidor i soffan.Snart blir det hårvård. Ska tona lite. Sen blir det jakt efter rönnbär.

Av Malin - 29 september 2006 12:42

Nu är det helg, igen. Plugg, idrott, tv, mat, promenad, vila, maila, duscha, handla, städa, plugga....Så är det!

Av Malin - 27 september 2006 19:21

Tycker mig ha sett en tendens när det gäller regn. När det börjar håller det på, och mycket. Jag tycker det är mysigt. Mysigt är det nästan alltid, men inte när man cyklar och inte utan regnkläder. Jag har jobbat på att inköpa mig ett regnställ i flera månader men aldrig lyckats. Idag var jag på väg. Gick till och med in i affären. Kände just som jag gick mot regnställen hur byxorna riktigt klibbade sig fast på låren. Då försvann lusten. Jag cyklade hem i spöregnet istället, utan regnkläder. Typiskt alltså. Nu vill jag dricka te och äta choklad framför tvn men bli påmind om att det är dags att lägga in en högre växel och plugga. Annars känns det som om att jag nästan lever ett normalt liv just nu. Jag har halvdagar större delen av veckan och tid finns över till någon slags fritid. J har dessutom gjort sin första lasring av tatueringen och går nu runt med en svullen underarm. Skickar med en bild på underverket.

Av Malin - 24 september 2006 12:31

Tusan också! Nu har jag blivit förkyld igen, och jag som ska vara pigg och alert imorgon. Blir så trött.Idag ska jag sitta i soffan med mjukisbyxorna på och plugga lite. Helst vill jag bara se på tv och äta choklad. Typiskt.

Av Malin - 22 september 2006 16:48

För alla som tidigare inte vetat kommer nu den nakna sanningen. Svaret på hur man lär sig att sy och operera är GRISAR. Ja, så är det. Slakteriet sparar käkarna till oss och vi tar tacksamt emot. Den här vecka har ägnats åt enkla suturer och liggande madrasssuturer, små fina knutar som ska hålla vävnaden på plats. Superspännade och jättekul. Inte så svårt heller. Det bådar gott för framtiden. Nästa vecka kommer steg två i operationsprocessen. Vi ska vara med och titta på när våra lärare opererar. Längre fram, i oktober, tar vi vid. Ikväll ska vi äta sushi. Riset är kokat och står på kylning och sen är det dags att snurra algbladen. Egentligen är jag ingen storätare, men det är roligt att göra dem.Helgen kommer inte att innefatta några större projekt. Lite träning kanske, om snuvan inte tilltar, laga mina handskar och plugga.Trevlig kväll! (lämna gärna en kommentar!)

Av Malin - 18 september 2006 22:09

Första provkörningen av den nya fina utrustningen på sal skedde idag. En ny fin Tempurstol ska patienterna få sitta i denna termin. Hoppas de kommer att trivas.

Av Malin - 17 september 2006 13:19

Surströmmingen satt fint igår. Frågan är om de övriga i korridoren gillade festen lika mycket som vi. En och annan flydde ut i natten. På förmiddagen gick jag och röstade och nu har jag gjort mitt val. Tycker dock att valet blivit mer utav ett personval, mellan Persson och Reinfeldt, än mellan sju partier. Ikväll blir det spännande och se hur morgondagen blir. Sannolikt är dock att mitt liv inte påverkas så mycket utav ett regeringsskifte eller ej.

Av Malin - 16 september 2006 16:57

Vaknade med lätt huvudvärk och insåg att det inte skulle bli mycket plugga av idag. Vi tog en cykeltur till ett köpcentrum och inhandlade en ytterkruka till vår svärmorskudde och fyra stycken ljung till balkongen. Blev kalasbra. Snart är det dags att förbereda surströmmingsfesten.

Ovido - Quiz & Flashcards