Alla inlägg under december 2007

Av Malin - 31 december 2007 18:54

Vi har paus i nyårsätandet.
Snart går vi in i fas två med efterrätt. Vill passa på att önska alla ett GOTT NYTT ÅR!


Av Malin - 30 december 2007 14:50

Green, Fairway, Birdie, Tee och Bogey, det är så nära golf jag kommer, om inte golfspelet på Game Boy räknas, och dagens promenad. Några solstrålar hann vi med innan tallarna var ivägen. 
Tog några kort i trevligt solljus så här på årets näst sista dag. 


Mamma har planerat menyn för morgondagen och det blir gratinerad chèvre, helstekt fläskfilé med rotsaker och smördegsknyten med frukt.
Inte så äckligt det heller.
  

Av Malin - 29 december 2007 21:31

En första kik för er på mitt nya hem.

Mycket banankartonger är det och svårt är det att återge rummet på bild. Men här är utsikten från det blivande sovrummet. Takutsikten påminner mig om Paris...

Takhöjden syns inte ens på bilden, det säger ett och annat.
Vi har fått förmaningar att välja ljusa tapeter men vi ska våga oss på ett våghalsigt val i sovrummet. Det blir en fondtapet som den ovan. Vi kommer att sova gott i djungeln.


Av Malin - 27 december 2007 16:32

Det är ingen julstämning i Mariestad. Gräset är grönt, det regnar nästan och är mörkt.

Men, det gör inte så mycket för vi är i full färd med att välja tapeter. Det är ett projekt som kräver en hel den energi och tankeverksamhet. Nu tror vi i alla fall att vi valt klart. Det är "bara" färgval till hallen och gästrummet kvar. Tanken är att vi kommer på det ikväll eller imorrn.
För övrigt är lägenheten jättehärligt. Takhöjden är enorm. Jag ska försöka leta fram ett måttband imorrn och mäta fönstren för gardiner. Det blir ett balansnummer.

Vi vet inte riktigt hur vi ska möblera. Det är lite småklurigt.
Återkommer med foton sen när varje bild inte består av ett banankartongsberg.



Av Malin - 24 december 2007 09:02

God Jul!

Nu är finskorna på och det är bara att bita ihop. Sen kommer belöningen med god mat och klappar.


Av Malin - 23 december 2007 11:50

Idag startar julfirandet.
Mamma har dekorerat årets gran i blått och silver. Jag har provsmakat knäcken och målat naglarna julljusrosa.
Snart åker bror och jag till pappa på da'n före doppareda'n firande med lite mat.

Ikväll ska rimmen färdigställas och paketen, som är ovanligt få i år, läggas till rätta under rätt gren.
"Raska på nu skynda ila vi har inte tid att vila..."


Bjuder på 2006 års gran.

Av Malin - 21 december 2007 20:42

Om 27 dagar är jag inte längre en tandläkarstudent. Inte ens tandläkare i norr.

Vad ska jag döpa min blogg till då? Förslag emottages tacksamt!


Av Malin - 21 december 2007 10:19

Den sista veckan har varit minst sagt häktisk.


Fredag: Supertrevligt 25-års kalas med massor av godsaker hos söta J.

Lördag: Kurs v-03 har utspark, med andra ord jag. Dräkten finslipades.

Söndag: Flyttfirman kom. Vårt hem gapar nu tomt.

Måndag: Temakväll med Norra Studerandeföreningen. Vi håller maten varm för 100 personer och lyckas ganska bra!

Tisdag: Fixar de sista julklapparna, sen 27-års kalas på Ålidhem.

Onsdag: Styrelseskiftesmiddag på News, smarrig friterad ost till förrätt, bouillabaisse och sedan en citronglass. Mums.

Torsdag: Sista skoldagen innan jullovet. Tandreglering och julfika.


Idag sitter jag i en skön fåtölj och ska slå in de sista klapparna. Dessutom skall de sista klapparna tillverkas.



Ovido - Quiz & Flashcards