Alla inlägg under juni 2007

Av Malin - 29 juni 2007 20:25

Blir inte mycket nu under sommaren. Har inte alltid tillgång till Internet, och dessutom ingen ork.

Jobbandet flyter på mer eller mindre bra, oftast helt acceptabelt. Vi har fått reda på vilka rum vi ska ha sen när vi börjar i mars. Kommer att bli superbra känner jag.

Imorrn är det Johans farmors grusgång som gäller. Det är ett återkommande projekt som vi kämpar med. Gången är mer utav en jordgång med enstaka gruskorn och är bördig till tusen. Efter en dags hårt slit med ryckande och krattande brukar det bli fint, för att efter ett par veckor återgå till tidigare utseende. Det är roligt nästan jämt. Men, då har vi gjort vad vi kan i alla fall. Dessutom får man ju motion på kuppen.


Idag har vi promenerat på stan. Kikat in tänkbara boenden och konstaterat att sjöutsikt, högt i tak, kakelugn, söderläge, uteplats, parkering, kaklat badrum och diskmaskin mm mm mm är vad vi vill ha. En omöjlig ekvation.


Av Malin - 22 juni 2007 16:47

Midsommarafton och regn. Det är som det brukar och känns tryggt.

Nu har vi jobbat två veckor på Folktandvården Bråten och trivs. Den första veckan var vi slutkörda och somnade vid nio-tiden varje kväll. Det är massor med nytt att lära och varje dag dyker nya problem upp.

Jobbet är annars superkul. Vi har gjort mer på dessa dagar än en hel termin i skolan. Det känns skönt att känna att man behärskar en hel del i alla fall.

Arbetskamraterna är toppen. De står ut med alla frågor och funderingar och är alltid glada.


Idag är det midsommarafton.

Vi har just ätit sill och potatis. Nu vankas det jordgubbar och grädde. Precis som det ska vara.

På söndag är det släktträff och ännu mer midsommarmat och tårtor vankas.


Annars gör vi inte mycket om dagarna. Jag hoppas att finvädret återvänder så badkläderna kan packas ur väskan.

Ha det bra tills vi hörs igen!

Av Malin - 8 juni 2007 08:25

Hemma i den ljuvliga trädgården. Det är underbart.

Tror aldrig att jag kan bli en lägenhetstyp under sommarmånaderna. Det räcker med den varma veckan vi hade i Umeå. Både jag och J vandrar runt, runt och vill bara UT.


Bilfärden hit gick ovanligt bra. Vi startade vid 8.30, svängde ut på E4:an söderut och lade i 5:an, körde raka vägen till Sundsvall, lunch på IKEA, fortsatt färd mot Hofors, glass, vidare färd hem, anländer 17.00

Så skönt att slippa åka i halkan. Vi bara älskar vår bil!


Igår bättrade jag på brännan i trädgården. Tog en cykeltur till sjön och konstaterade att Säter är en liten oas.
Idag ska jag på stan och köpa blommor. Sen är det dags att träffa H en sväng.
Imorrn åker vi söderut igen, eller om det blir på söndag, och förbereder oss mentalt. På måndag gäller det! Ojojojoj.

Av Malin - 5 juni 2007 22:58

Sista passet på skolan avklarat. Till slut fick vi alla poängen inrapporterade och papperen till Socialstyrelsen är skickade. Nu väntar vi på legitimationen.
Dagen har varit svettigt av flera anledningar men nu är det lov. Bilen är packad och klockan ställd. Imorrn bär det av söderut.
Nu är det sovdags. Nu avsäger jag mig norrlänningsskapet för sommaren och återkommer härmed med uppdateringar från sydligare trakter.

Må väl.

Av Malin - 2 juni 2007 18:47

Galet att det redan är juni, men härligt, härligt.

Strosat på stan och köpt ett par sandaler, dock ej av plast, och solat på gräsmattan och sorterat papper. Underbara helg.
Rytet säger att morgondagen blir densamma. Jag ska ta bilen till havet och känna på badtemperaturen. Bad blir det inte, jag är en badkruka.

Ikväll ska jag tjuvse ett, bara ett, avsnitt av greys anatomy. Jag är rädd att det slutar med att jag bara ska se ett till och ett till.





Ovido - Quiz & Flashcards