Alla inlägg under augusti 2007

Av Malin - 30 augusti 2007 22:16

...har innehållit följande:


- uppvaknande ca 09.00

- frukost! (idag gick det ner både macka, te, yoghurt och frukt)

- tur på stan, C skulle ha en jacka, vi var moraliskt stöd (Gregers skall visst börja med 10% rabatt för studenter!)

- matinhandling Maxi, hittade två blommor som fick följa med hem, varav en svärmorstunga

- matlagning; pressad potatis, fisk, keso, vitkål, bubbelvatten

- garderobsstädning. Resultat: två kassar till myrorna, två kassar till soptippen (det var inte bara mina kläder!)

- höstens första träningspass.....(pust och stön, kroppen darrar fortfarande)

- te och macka framför tvn

- Delicard beställning, den 14/11 dimper en renstek och belgisk choklad ner

- tandtrådning och eltandborstning, precis som varje kväll


Dagen har varit givande.
Umeåstatus: ännu ej uttråkad, ett gott tecken!

Av Malin - 29 augusti 2007 08:51

Nu beger vi oss uppåt på en liten biltur til Umeå.
På måndag börjar skolan och innan dess skall det packas upp, städas, putsas fönster och handlas mat. Sen är det bara att göra som J säger "fälla pannan i 45 grader och tjötta" och vipps är det examen.

Igår var vi hos pappsen förresten och åt Gustafspizza. Gott gott men ack så mätt man blir.

Tjipp och hej.

Av Malin - 27 augusti 2007 17:41

...och det uttrycket passar mig perfekt.

Eftersom vi tror att vi ska åka upp till Umeå igen på onsdag blev det plötsligt en himlans massa grejs som skulle fixas.
Blommor som ska planteras om, mönster som skall tillverkas, tygkassar som ska sys och bilen som ska tvättas. Sen är det ju packningen, säga hej då på olika ställen och så håller det på.

Men, det har gjorts en hel del idag. Imorrn blir det sy-dag och kanske en sväng på mat hos pappsen.

Ikväll slöar jag mest och surfar in på facebook, precis som alla andra. Jag är också fast.


Av Malin - 26 augusti 2007 15:16

Fredag: Middag i trädgården med smarriga såser och annat gott. Sen en sväng till H och godis under infravärmen.Lördag: Finnmarksturen i Ludvika. Pappa trasslar sig fram i spåret på 5 min kortare tid än förra året. Grattis!Söndag: Försöker vara ute i den sista sommarsolen men går dåligt. Molnen är många och luften iskall. Snart en promenad med H och sen ladda inför sista sommarlovsveckan.

Av Malin - 23 augusti 2007 22:02

Pengarna försvann i ett nafs men lika glad är jag för det. Planerna börjar ta form och vårt första boende i Sydney är fixat. Sen är det bara att kasta sig ut i backpacker-djungeln.

Vet i alla fall vad jag ska önska mig i julklapp i år, en ryggsäck.


Imorrn är det fredag och sen är det bara en vecka kvar på ledigheten. Både trist och kul.

Nu är det natti natti. 

Av Malin - 22 augusti 2007 19:28

Nu är det bara formaliteter och några ihoptjänade slantar som ska ryka, sen har vi våra biljetter till Sydney.

J, som är resans reseguide, har gjort upp den ultimata rutten, Sydney-Fraser Island, Barriärrevet, Kakadu, Alice Springs, Ayers Rock, Great Ocean Road...


Förutom detta har dagen ägnats åt att lägga ut annons ang bostad, solning, bokläsning, promme och chokladpudding.


Av Malin - 21 augusti 2007 17:45

Bjuder på en tjusig bild från förmiddagens ögonfransfärgning. Det blev bra och det syns nästan en skillnad. Frågan är bara om mamma vågar sig på att blunda i 30 min med mig som ansvarig...


Det har faktiskt varit varmt ute och jag har solat en smula och läst bok. 

Dessutom har gruppindelningen för den sista terminen kommit och jag känner mig nöjd. Inte nöjd med att jag inte fick det ämne som jag ville ha. Men, jag får vara glad ändå. Kunde ju ha varit värre. Nu får jag barntandvård och att öva på det är inte dumt. De har ju så himlans små munnar.

Nu ska vi skriva en annons om bostad sökes i Mariestad. Har du ett hem till mig?

Av Malin - 20 augusti 2007 09:30

Det var skönt att gå och lägga sig igår kväll. Dels för att jag var trött efter att ha burit runt med mig väska i Stockholm men mest för att slippa vakna av väckarklockan.

Nu jag äntligen ledig igen.


Helgen i Stockholm var mysig. Syster och jag tittade på afrikans musik på Gustaf Adolfs torg, vandrade längs vattnet på söder, gick på öppna ateljéer, åt gott och strosade i gamla stan.

Vi hann med både det ena och det andra.


Idag väntar Kupolen och ett försök till att hitta mönster till examensklänningen. Kanske vet jag redan vad det blir men vem vet. Jag kanske byter inriktning helt. Jag är vida känd som velig.


Ovido - Quiz & Flashcards