Alla inlägg under februari 2009

Av Malin - 27 februari 2009 16:36

Hur kom du på att du ville bli tandläkare?
Den frågan kommer titt som tätt. Egentligen vet jag inte hur det blev just tandläkare. Jag hade nog lika gärna kunnat bli Posten-anställd, lärare (njae, då hade J d.ä sagt ifrån) eller civilingenjör. Jag skulle nog trivas med nästan vad som helst.
Att jag spenderat otaliga timmar med gråtfyllda tanduttagningar, tandställningsprojekt och senare implantatbehandling borde gjort mig avskräckt. Men, kanske var det just detta som fick mig att välja yrket.

Vardagen är fylld med möten. Att gilla människor, vara flexibel och lyhörd är födelaktigt. Att vara spruträdd eller känslig för blod är ett mindre problem. Efter övning klarar man det alldeles utmärt, så länge man själv är behandlare...


Tandläkaryrket är ett kreativt yrke. Ett uns av konstnärlig ådra och fingerfärdighet är att föredra. Den som misströstar och inte begåvats med magiska händer kan vara lugn. Med övning kan vem som helst lära sig att göra en snygg fyllning.

HLR

Av Malin - 26 februari 2009 20:43

En smula tystlåtet har det varit här. Jag surar halvtid över att vintern försvunnit här i söder och halkan har tagit över. Den andra halvan glädjs jag över att ha ett arbete jag trivs med och arbetskamrater som jag gillar, alla tjugo!
Imorgon är det fredag och hjärt-lungräddning står på schemat. Då ska vi alla göra hjärtkompressioner i takt på Mini-Anne och fnissa lite. Det är allvarliga grejer men med lilla Anne framför sig är det svårt att låta bli. Vem döpte henne?

Av Malin - 21 februari 2009 08:36

Från ett soligt och varmt Thailand tillbaka till jobb och kyla. Känner mig förvånandsvärt pigg trots jourvecka och lång fredag. Tur är väl det för till kvällen väntar barnvaktning av L 3 år och E 5 år.

Nu en tur på stan, ett sant lördagsnöje.

Av Malin - 15 februari 2009 08:17

Lyckades hålla ut och somnade vid 22-tiden igår. Förhoppningsvis är jag tillbaka i den svenska dygnsrytmen igen.

De två veckornas semester fyllde verkligen på energiförrådet. Ögonen känns vidöppna och jag känner mig redo för att jobba ihop ytterligare semesterdagar.

Imorgon är det åter till jobbet. Börjar med jourvecka och lång fredag. Tillbaka till verkligeheten med andra ord.

Av Malin - 3 februari 2009 13:20

Tillvaron är riktigt stressig nu:


-Vilken solkräm ska på?

-Den marininspirerade, den svart-vita eller den bruna bikinin?

-Solning av fram- eller baksidan under de första soltimmarna?

-30-gradigt havsbad eller 27-gradigt poolbad?


Det är inte lätt att ha semester! Jag har ju i alla fall en vecka på mig att räta ut frågentecknen.

Ovido - Quiz & Flashcards