Alla inlägg under mars 2007

Av Malin - 29 mars 2007 19:18

Nu var det dags för lite nytt, men kanske snarare nygammalt i layouten. Tentan är klar. Hemmet är en enda röra efter lång tids harvande i böckerna.Imorgon är det underbar fredag. Halvdag och sedan lunch och en tur på stan. Strosa runt med glass i vårsolen och sen hem och ha helg. Jag har börjat skriva en "att göra lista" inför semestern. Komma ihåg yatzyt, solsmörjan, solbrillor och badkläder. Behövs mer? Ska bli superskönt. Jag är resans reseledare och har fortfarande en del att göra på mitt arbete. Snart är det dessutom födelsedag. Har inte önskat mig något särskilt i år, som vanligt. Kanske är dags att göra det snart!

Av Malin - 28 mars 2007 16:53

Japp, nu är det finslipningarna inför imorrn som gäller men sen är det faktiskt dags att kliva ut i vårvädret. Det smälter som bara den, även om jag fryser på cykeln till skolan på morgonen, och gräsmattorna börjar kika fram. Härligt!På återhörande när livet återkommer.

Av Malin - 22 mars 2007 12:29

Tror jag i alla fall. Tentan gick ok sånär som på en tillväxtkurvetabell som jag svamlade ihop. J är redan hemma igen och ska städa lägenheten. Bästa J! Ikväll drar nästa korståg igång, röntgen, men imorrn är det pluggfri dag. Vi ska nämligen gå på Bounce Gökboet och jag är så förväntansfull. Såg dem förra året och blev helt såld och hoppas på detsamma i morgon.För övrigt kan norrland rapportera -10 grader och snö. Vårkänslorna är borta och jag inser återigen att norrland är för norrlänningar och inte för mig. Nu ska jag avlägsna mig och göra lite nytta i form av patientarbete.

Av Malin - 22 mars 2007 07:11

Har just pressat ner en smörgås och lite mjölk. Jag är ingen frukosterare men ner ska det för alldeles snart trampar jag iväg på tenta och jag vill inte ha magkurr.

Av Malin - 20 mars 2007 21:16

Ja, jag tror att det är sant. Jag har kanske ett ytte-pytte hål i en tand. En tand som har spökat i nästan 10 år utan att något synts till. Men, idag tror jag att jag upptäckt det, eller så är det en spricka, som om möjligt är ännu värre.Konstigt att man ska känna skam över att vara människa som alla andra, med den enda skillnaden att jag är tandläkarstudent och i och med det borde vara immun. Dessutom har jag extrem tandvårdsrädsla och vet inte hur jag ska klara av att åtgärda det. Nu ska jag ha mardrömmar tills imorrn när jag tar röntgenbilder och får se "sanningen". Innan dess är det ytterligare lite plugg. Gaaaah!

Av Malin - 19 mars 2007 19:35

Dåligt med maten, dåligt med träning, dåligt med sömn, dåligt med trevligheter och dåligt samvete. Varför kan det aldrig ta slut? Jag kan bara inte förstå de som säger att studietiden var den bästa tiden i livet. Vad gick de för toppenutbildning? Hade de samma heltidsstudier som jag? Hade de sämre villkor än postanställda, längre dagar och samtidigt journalskrivning, tentor, uppgifter och telefonsamtal till patienter från hemtelefonen för att vara säker på att lära sig något? Jag betvivlar dagar som denna. Ge mig mitt yrkesliv, NU!

Av Malin - 13 mars 2007 22:14

Och då är det vår! Det är bara så. Jag cyklade på nästan bara vägar till skolan i morse och jag håller tummarna stenhårt att det inte ska komma ett bakslag trots att jag innerst inne känner att det är lite för tidigt.För övrigt så är det väldigt tungt. Känslan av att vara otillräcklig är påtaglig och tiden är alldeles för knapp. Många direktiv är oklara och all planering tär på huvudet. Jag har aldrig tidigare varit skoltrött men nu börjar jag känna ett uns av att vara less. Trött på att harva i studentlivsträsket med begränsade möjligheter både ekonomiskt, även om vi både köpt bil och utlandsresa ggr inom ett år, och tidsmässigt. Att börja jobba kommer att kännas som ett evigt sommarlov. Ok, kanske tar jag i men så känns det just nu i alla fall.Skickar med en bild som mamma som just varit i Thailand tagit. Härligt!

Av Malin - 11 mars 2007 19:42

Helgen har varit skön. Fredagstraditionen kräver att jag ser Let´s dance och varje gång är det svårt att vara vaken till resultatet presenteras. Fredagkvällar är tröttkvällar. I lördags var det plugg och sedan kalas hos en klasskompis på kvällen. Blev alldeles kär i hennes lägenhet. Vilken utsikt ut över älven och stan. Där vill jag bo, gärna med en katt. Vi fick supersmarrigt fika och det var jättetrevligt med lite nytt folk.Idag sken solen och vi grillade korv vid Nydalasjön tillsammans med medlemmar ur Norra Studerandeföreningen. Vi hade inhandlat 120 korvar och jag konstaterar att vi har så att det räcker för en repris i vår. Nu ska jag plöja igenom ett till kapitel i pedodontiboken (=barntandvård) innan jag tar kväll och inväntar den nya veckan som jag tror blir lite lugnare än den förra.

Ovido - Quiz & Flashcards