Alla inlägg under juni 2008

Av Malin - 30 juni 2008 19:03

Inte bara det att detta är sista dagen i årets första sommarmåndad, det är dessutom den sista dagen i den gamla Tandvårdsförsäkringen. Imorrn startar den nya och vi väntar alla med spänning på vad detta innebär. Informationen inför denna Sverigeomspännande förändring har varit en aning knapphändig, men vi är laddade. Imorrn är vi redo för det nya och jag kan alltid säga att jag var med på den gamla goda tiden.

Av Malin - 27 juni 2008 18:06

Japps, idag har en massa hårstrån rykt även på mitt huvud. Dock inte Johan som stod vid saxarna. Vågar inte ens säga när jag klippte mig sist. Som tur var slapp jag den frågan idag vilket innebär att jag tyckte frissan var jättebra och kan tänka mig att pallra mig dit en gång till detta år.

Nu ska jag i alla fall visa stråna lite intresse och kanske använda lite balsam då och då. Sen får vi allt se.

Av Malin - 23 juni 2008 22:07

Jag är en fröjd att styra omkring genom rummen. Jag hörs nästan inte och jag svävar likt en fjäder fram över parketten, och plastmattan också för den delen. Jag slukar allt i min väg och min räckvidd är enorm. 

Jag är en ovanligt tyst och behaglig och skänker mig ägare stort nöje.

Jag är Elektrolux UltraSilencer, hushållets blå dammsugare.


Av Malin - 21 juni 2008 09:57

Idag ska jag ut och gå med bästa prommekompisen här i stan. Bästa H är i stan för ett tag och jag har bokat in henne på en obligatorisk tur.

Gårdagen ägnades åt smarrig mat i stora lass och trevligt sällskap. En stickning har påbörjats och jag fick ett ryck att spela lite igen. Hittade gamla gitarren och min lilla minisynth som åkte fram. Kul!

Av Malin - 20 juni 2008 13:49

Min bror har fått en biljett. En biljett som man kan komma långt med.

Det är inte en sån där vanlig solsemesterbiljett som jag gärna vill ha utan en mer attraktiv biljett, i alla fall för honom.

I augusti checkar han in och reser till Mittens Rike, Kina. På kinesiska stigar och med nudelkolhydratuppladdning trampar han sedan runt under svensk flagg. På Emils hemsida kan vi säkerligen få följa med honom på resan till de Olympiska Spelen i Beijing 2008.
Grattis brollan!

Av Malin - 17 juni 2008 21:01

Jag är inte bara tandläkare, jag är frisörska också. Nu är J midsommarklippt och hårstråna är bra mkt kortare. Att de är bra mycket mer ojämna tar vi inget extra för. Så det så.

Av Malin - 11 juni 2008 18:31

Ålandsresan var toppen. Det var som att vi aldrig sagt hej då där i januari. Nu har vi planer på att ses snart igen och jag längtar.


J är världens bästa. när jag kom hem i söndags kväll hade han:

-städat

-målat väggen

-sålt bokhyllan

-hämtat ny hylla

-plockat upp i hyllan

-städat

-bäddat rent

-tvättat

-lagat mat


Väldens bästa alltså!

Av Malin - 7 juni 2008 12:16

Uppdatering från solig och varmt Åland! Här är toppen och nu planteras körsbärsträd.

Ovido - Quiz & Flashcards