Alla inlägg under januari 2008

Av Malin - 21 januari 2008 19:34

60 liter grejs ligger på golvet och väntar på startskottet.
Jag har för ovanlighetens skull lyckats packa lite och lätt, säger jag nu i alla fall. Efter sex veckors kånkande på väskan har jag säkert en annan åsikt.

Resplanen är som följer:

- 1 vecka Sydney

- Resa via Melbourne längs Great Ocean Road

- Inåt mot Ayers Rock

- Cairns

- Östkusten

- Sydney


Vi hörs längs vägen i Australien!


Av Malin - 20 januari 2008 16:01

Nu är jag visst tandläkare sägs det!

I fredags tog jag och min kurs examen på Norrlandsoperan i Umeå. Det var en fin ceremoni och en toppentrevlig fest på kvällen.

Det känns fortfarande ganska overkligt att det är klart men tids nog kommer jag nog på det.

Nu är det bara att förbereda packningen för på tisdag beger vi oss till Australien (varför det kan bli ganska tyst från mig ett tag)!

Av Malin - 17 januari 2008 07:51

Tiden går fort.

Från att jag kom upp till Umeå igen efter jul har dagarna bara passerat.
Igår gick jag från kliniksal för sista gången och hade den sista föreläsningen. Trehundra och ett halvt poäng har registrerats och jag har med andra ord gått en tandläkarutbildning.

Idag ska vi vika program, skriva ut diplom och köpa strumpbyxor. Dessutom invaderas Umeå av släkt.

Imorgon tar jag EXAMEN.

Av Malin - 14 januari 2008 10:12

Lärarfesten i fredags blev lyckad. Maten räckte, och blev över, linedansen gick bra och vi fick en vinnare i tipspromenaden. En bra kväll!

I lördags var det utgång med tjejerna. M ska gifta sig i sommar och vi hade lite upptåg för henne. Ännu en lyckad dag!

Nu är det bara 4 dagar till examen och nu ska jag ta fram städrocken och göra ett ryck. Spisen ska dras fram och frysen ska frostas ur.


Av Malin - 7 januari 2008 21:03

Jag tillhör inte en av de som tycker om att köra bil. Ser ingen njutning alls i att ha koll på alla andra i trafiken.
Människor är helt galna. Kör om vid heldragen linje, gasar och ska köra om fast den tvåfiliga sträckan tar slut om 3 meter, kör om i korsningar och kurvor utan sikt....

Efter åtta timmar i bil känner jag mig lite mör. Det susar i öronen och ögonen är lite trötta. Om två veckor är det dags för samma resa igen. Längtar inte!

Denna gång roade vi oss med att lyssna på bokband. Kan varmt rekommenderas. Tiden går i alla fall lite fortare.


Imorrn ska jag premiärträna för i år. Ska bli skönt.




P3

Av Malin - 6 januari 2008 15:39

Pluggade in lyssnarna i öronen och försvann in i min radiolyssnarvärld på en långpromenad. Skulle säga att det är ett av mina intressen. Försjunka in i toplistorna och sjunga med, fortfarande på svengelska. Kan inte förstå att det ska vara så omöjligt att höra vad de sjunger. Artikulationen är inte den bästa bland artisterna, för det är ju inte så att jag är ganska halvkass på engelska... 

Av Malin - 5 januari 2008 15:28

Nu har fransarna fått sitt.

2 cm färgpasta omröres med 10 droppar väteperoxid. Låter ju jättesunt och bra för den lilla tunna ögonhuden. Men, ska man bli fin...

......

Efter utvärdering konstaterar vi att det inte blev så fantastiskt stor skillnad, trots väteperoxid och färg.
Snart är det dags för promenad i kylan, får se om det är någon som är sugen på att gå ut. Det viner runt knuten och genom fönstren. Burr.



Av Malin - 3 januari 2008 20:23




Sidentyget ligger nu varsamt ihopvikt på en stol. Klänningen är klar och inväntar sin premiär. Här kommer en förhandsvisning.






Ovido - Quiz & Flashcards