Alla inlägg under september 2008

Av Malin - 29 september 2008 21:54

Tandvård till en fast kostnad. Inga oförutsedda utgifter, skydd mot prishöjningar. Du blir kallad i tid. All bastandvård ingår.

Ja, dessa ord kommer att spridas som ett mantra över kliniken imorgon då vi har Frisktandvårdsdag och alla behandlare har undersökningar. Dagen till ära lämnar vi vår vardagsvita blus och drar på oss fräcka rosa pikétröjor. Jag kommer att stortrivas i den kulörten.

Av Malin - 28 september 2008 16:33

Så mycket finväder idag att vi varit ute på två utflykter idag. Först med cykel på nya vägar i stan. Upptäckt nya bostadsområden och beskådat Rikets sal där höststädning pågick i trädgården.

Sen en promenad och lite häng i hamnen på en bänk. Snart blir det en biltur till Willys och lite inhandling. En helt vanlig söndag med andra ord.

Av Malin - 24 september 2008 21:28

Tog mig en dryg mils cykeltur nu ikväll. Lyckades pallra mig iväg till träningsstället. Nu sitter jag med nytvättat hår och konstaterar att jag är barbent och inte fryser. Tänk vad lite träning gör med blodcirkulationen. Varm blir man också efter ett pass med rotbehandling på jobbet. Dessutom blir fingertopparna ömma och därför ska kursen i maskinell rensning imorgon bli mycket intressant. Kanske är de ömma fingrarna ett minne blott, så när som på då en och annan patient biter ihop lite för fort.

Av Malin - 21 september 2008 18:54

Dagen såg ut att bli fin med strålande solsken på förmiddagen. Efter en kortare promenad kände jag mig hängig och nu har dagen spenderats på soffan. Tur att det finns så många gamla avsnitt av serier att tillgå på internet sådana här sjuklingsdagar.

Av Malin - 17 september 2008 16:43

Det står två gamla päronträd i trädgården. En liten hög med precis ätmogna päron låg på backen och fick följa med in. De var vackra skapelser och nu återstår bara fotot av dem.
I helgen plockade jag plommon hos E. Några ligger urkärnade och frysta och åttio stycken småkokar på spisen. Om resultatet blir bra återstår att se.


För övrigt meddelas att jag nu letat fram baskern och den är min bästa vän i kylan. 

Av Malin - 14 september 2008 21:33

Tre kilo plommon plockades idag hos E. 130 stycken ligger nu i en kastrull och väntar. Imorgon ska jag luska reda på en syltkittel för här ska tillverkas plommonmarmelad. Har aldrig prosmakat detta förut men nåt måste jag ju göra med dem innan de blir förstörda.

Förutom plommonplockning åt vi köttbullar och potatis, Johan grejade med grusgången och jag fotograferade sniglar i en buske. Nu är jag sugen på att köpa en systemkamera så att jag kan ta riktiga makro-bilder.



Av Malin - 13 september 2008 12:00

Var ju bara tvungen att prova detta personlighetstest. Vad tycker ni om resultatet?


Malins personlighetstyp:

Kraftfulla, originella och känsliga. Slutför vad de påbörjat. Extremt god människokännedom. Lyhörda för andras känslor. Strävar efter att leva upp till sina värderingar, som tenderar att vara omfattande och väl genomtänkta. Respekterade för sin starka vilja att göra rätt. Oftare individualister än ledare eller underordnade andra.


Karriärer som skulle kunna passa Malin:

Personalvetare, juristassistenter, lärare, läkare, tandläkare, kiropraktorer, psykologer, skribenter, musiker, artister, fotografer, förskole- och dagispersonal, studievägledare, bibliotekarier, marknadsförare, forskare, socialarbetare.


Av Malin - 13 september 2008 11:27

Ute lyser solen och temeperaturen kryper sakta över 10 plusgrader. Den röda ullkappan har plockats fram och jag konstaterar att det är slut på sommaren. Sensommaren som försvann, ja det är 2008 det.

Men, det trista vädret har bidragit till att jag vid ett flertal gånger tagit mig iväg till det lokala gymmet. Spinning, cirkelträning och flex (en stor boll och jag i div märkliga övningar) har det blivit. Träningsvärken har precis försvunnit när nästa vända startat. Nu ska jag bli stark och dra ut tänder som ingenting. (Att tanduttagning egentligen nästan bara bygger på teknik behöver jag ju inte berätta för alla.)

Nu väntar en dammsugare och lite kaffe på mig.

Ovido - Quiz & Flashcards