Alla inlägg under september 2009

Av Malin - 30 september 2009 15:17

Jag saknar ofta det gamla hederliga postkontoret.

Att uträtta mina ärenden på den lokala ICA-butiken gör mig inget. Egentligen passar det mig ganska bra, jag ska ju ändå dit och hämta hem mjölken. Men titt som tätt blir jag upprörd.

Precis så var det idag.


Jag lämnar fram paketet och meddelar kassörskan att jag önskar porto för 45 kronor till min ekonomiförsändelse. Hon väger paketet och tittar i sin portotabell. Kontrollerar vågen och tittar åter i tabellen. Portot blir 33 kronor meddelar hon mig. Jag upplyser försiktigt om att min försändelse är av skrymmande karaktär och att en tilläggsavgift därför tillkommer. Hon tittar åter i tabellen och knapprar en stund på datorn.

Till sist bestämmer hon sig för att 45 kronor blir bra. "Då är vi ju säkra på att paketet kommer fram".


Att läsa portotabeller är inte lätt. Det medger jag.

Idag kunde jag kommit undan billigare med min försändelse, nästa gång är det kanske dyrare.

Hur många gånger blir det egentligen fel undrar jag?

Jag efterlyser mer utbildning i "postkunskap" på alla dessa "nya" servicesställen.

TACK!

Av Malin - 29 september 2009 21:06

Rullade köttbullar efter jobbet. Potatismos och löksås till. Husmanskost när det är som bäst.

Nu soffhäng med tv-tittning och körsångsträning. Övar texter och nu är finvisan klar. Nu dags mot nästa låttext, dam da di daa da tror jag visst är på tur.

Av Malin - 28 september 2009 20:51

Igår skulle jag med ut och springa lite i Snapenspåret. Det slutade med ett personligt rekord på 5 km, utan att stanna. Jag är supernöjd och nästan taggad på att ge mig ut på söndag igen.

Idag blev det dans, Bodyjam, på Nordic Club. Jag håller på att bli en sportnisse, eller kanske inte.


Av Malin - 26 september 2009 14:52

Aldrig har det varit så mycket folk på stan som idag.

Det är skörde- och kulturfest fredag till söndag. Morötter, svamp och eterneller samsas med konst i alla dess former. Ett mycket trevligt initiativ.

För att fullborda arrangemanget (?) har man också slagit upp det välkända vita öltältet. Kopplingen till skörde- och kulturfesten tycker jag är lite oklar. Men jag antar att coverbandet som spelade där får stå för den. 

Mitt sällskap och jag konstaterade i alla fall ganska snart att vi inte tillhör öltältsgenerationen och gick hem.


  

Av Malin - 15 september 2009 21:51

Professionella fönsterputsare har huserat i vardagsrummet idag. Hade det inte varit för att slipdammet, som täckt spröjsen sedan sommaren, försvunnit hade jag aldrig förstått att de varit här. En hinna av kladd täcker fönstren och ränder av kitt går kors och tvärs.

Nu har jag kamouflerat fönstren med nyfållade gardiner och dammade blommor. Nu är det höstfint!

Av Malin - 14 september 2009 20:18

Vaknade pigg och munter i morse. Kanske berodde det på den nybäddade sängen med favoritlakanen. Kanske var det för att jag hängde i soffan nästan hela söndagen. Arbetsdagen rullade på och plötsligt var det dags att gå hem. Tränat och duschat och sitter nu i soffan. Två arbetsdagar kvar på veckan. Kortveckor is the shit!

Av Malin - 13 september 2009 14:57

Jag sitter bekvämt i soffan med kuddar bakom ryggen. På datorn visas Mountainbike-tävling i livesändning.

Lillebror trampar på fint och dyker då och då upp i bild. Senast var han sjua och vi hejar bäst vi kan här från Mariestad.

Det har flyttat in en systemkamera hos oss i helgen. Den har testats idag och ett par kor och några båtar fastnade på bild. Det finns massor med funktioner och det kommer nog dröja ett tag innan jag behärskar alla knappar.


Nu åter till tävlingen!

Av Malin - 12 september 2009 21:11

Bowlingkvällen igår blev lyckad. Strikearna lyste med sin frånvaro och mitt lag kom allra sist.

Dagen har spenderats på hemmaplan med ett klänningsinköp, fika i trädgården, minirenovering av stol och kräftmiddag. Imorgon ska vi följa lillebrors framfart på cykeln.

Ovido - Quiz & Flashcards