Alla inlägg under juli 2008

Av Malin - 30 juli 2008 17:13

Det var inte förrän min vistelse i Piteå för en vecka sedan som jag tog mod till mig. Jag var inte först, snarare sist, men till sist tog jag mig ner i det faktiskt svinkalla vattnet.
Idag var det dags igen, och det var fjärde doppen inom en veckas tid. Jag är ganska säker på min sak när jag summerar att detta är lite av ett rekord i antal dopp. Jag är inte känd som en badare utan mer som en badkruka.

Av Malin - 29 juli 2008 19:38

Under trädgårdsmiddagen igår passade den lilla brodern på att visa sig på televisionsapparaten utan att säga till först. Vilken typ!



Av Malin - 28 juli 2008 13:06

Solsken idag igen. Behöver jag säga vad jag spenderar denna dag?

Levande Historia, en gammal skolbok från högstadiet, står idag på tur för min vetgirighet. Just avslutat kapitlet om Egypten och skall nu ta mig vidare längs tidsaxeln mot Indusdalen. Det går snabbt fram!

Av Malin - 27 juli 2008 20:35

Två riktigt sköna dagar i trädgården. Solbrännan förbättrad och romanen färdigläst. Två dopp har jag hunnit med och jag konstaterar att Ljustern aldrig känts varmare.

Vilken lycka att ytterligare två semesterveckor väntas. Förutom ännu fler lata dagar i trädgården, lite grillning kommer Stockholmsbesök och ännu mer romanläsning.

Lästips någon?

Av Malin - 24 juli 2008 20:22

Luleå är den nordligaste staden jag besökt. En fin stad som ryktas vara blåsig då vatten omringar centrum. Torsdagskvällen var dock solig och varm. Solbrillorna satt på näsan. Ceasarsalladen på båten var mättande och K, numera kollega, fick sig nattgäster innan vi påbörjade resan söderut nästkommande morgon. Tack för titten bästa K.

Av Malin - 21 juli 2008 20:06

Europaväg fyra avverkades ovanligt smärtfritt, lunchen var ovanligt god och regnmolnet var ovanligt stort. Men sen kom vi fram till Piteå som var mysig och trevligt. M och D med familjen S erbjöd ett all inclusive-boende och trevligt sällskap. Vi uppdaterade oss på allt som hänt sedan examen för sex månader sedan och somnade ovaggade i den fina stugan på gården.

Av Malin - 19 juli 2008 20:32

Vi gick upp i ottan, plockade ihop vårt pick och pack och begav oss till MTB SM. Brollan trampade på som vanligt och kom på en fin andraplats efter sex varv i urskogen. Vi lyckades sola lite innan paraplyet blev vår bäste vän.

Nu sitter jag mätt och belåten framför tvn och tar det lugnt. Vi laddar upp lite för den långa norrlandsresan till veckan. Ska bli kul att träffa vännerna M och D.

Av Malin - 18 juli 2008 23:22

Semestern har börjat! Det är allt jag har att säga.

Ovido - Quiz & Flashcards