Alla inlägg under maj 2008

Mer

Av Malin - 25 maj 2008 18:25

Tjuvsett alla Greys Anatomy-avsnitt som finns och undrar vad jag ska hitta på härnäst. När kommer säsong 5 igång?

Jag vill ha mer!

Av Malin - 24 maj 2008 12:46

För 5 år sedan... Hade jag flyttat hemifrån och gått första terminen på tandläkarprogrammet i Umeå, träffat många nya vänner och inte funnit den perfekta studietekniken ännu. Dessutom hade jag suttit fast i en hiss.

För 3 år sedan… Bodde Johan och jag i vår norrlägeslägenhet och hade nästan avverkat halva utbildningen.

För 1 år sedan… Var jag riktigt skoltrött, less på Umeå och längtade till sommaren och jobbet på tillfällig legitimation.

För 3 månader sedan… Checkade vi in på Coogee beach, Sydney, efter en lång resa från outback-turen i Alice Springs, njöt av den sjätte och sista veckan av ledighet och var solbrända. 

Igår… Var det fredag och halvdag på jobbet. Åt tårta, blev förkyld och somnade tidigt.

Imorgon… Hoppas jag att jag mår bättre, ska tvätta och kanske bjuda på köttfärspaj.

Om ett år… Har jobbet börjat ta mindre energi, jag har gått en fotokurs och arbetsrummet är en kreativ oas där jag redigerar mina senaste semesterbilder.

Av Malin - 24 maj 2008 12:06

Jag år en tråkigare och tröttare version av mig själv denna vecka. Krassligheten slog till med dunder och brak i början av veckan, mattades av och kom igen ännu starkare på slutet. Nu ligger jag i soffan med fönstret öppet. Gardinerna fladdrar och ute är det ljuvligt men jag bryr mig inte.

Idag ska jag bara ligga här och kanske orka se på melodifestivalen ikväll.


Av Malin - 11 maj 2008 19:53

Just hemkomna från kalas hos Johans farmor.

Efter smörgåstårta, mer än sju sorters kakor och tårta känner jag mig smått uppsvälld och tror att jag klarar mig en vecka eller två.

Veckan som gått har innehållit personalutflykt till Kinnekulle och Läckö slott, personalfest med golfinslag och slappa dagar i solen. Nästa vecka ska vi på tandregleringskurs och jag längtar efter att få ta bort mina separationsligaturer som sitter kring sexorna sedan i fredags. Nu är jag trött på dem.

Av Malin - 2 maj 2008 18:58

Jobbat idag och dessutom jour. Kan inte annat säga att jag är tacksam över att dagen är över och att min huslige man lagat mat och städat när jag kom hem.
Helgen kommer att gå i rektreationens tecken, det är ett som är säkert.
Sen blir det kaffe, några chokladbitar och tv. Kommer att somna gott.


Ovido - Quiz & Flashcards